حماسه‌ای که نادر و همرزمانش آفریدند

امروز یادآور رشادت مردانی است که جانانه مقابل امریکا ایستادند تا اجازه ندهند دشمن در خلیج فارس موج سواری کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جنگ تحمیلی روز‌های آخرش را می‌گذراند و دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته بود که خلیج فارس را برای کشورمان ناامن کند.

۱۶ مهر ۱۳۶۶، وقتی که قایق‌های نیروی دریایی سپاه به فرماندهی نادر مهدوی برای گشت زنی در ۱۸ مایلی جزیره فارسی در خلیج فارس بودند، حدود ساعت ۲۲ صدایی به گوش رسید. صدایی که نشان می‌داد بالگرد امریکایی خود را به نزدیکی آن‌ها رسانده است.

مردان نادر

آخرین تماس نیرو‌های ایرانی با نیرو‌های جزیره فارسی حدود ساعت ۲۱:۴۵ بود و بعد از آن خط ارتباطی قطع می‌شود.

بالگرد‌ها بلافاصله شروع به تیراندازی کردند. نیرو‌های ایرانی هم به مقابله با آنان پرداختند، یکی از نیرو‌های ایرانی با یک موشک استینگر بالگرد آمریکایی را هدف قرار داد و بالگرد در آسمان منفجر شد.

پس از آن پنج فروند بالگرد دیگر به سمت قایق‌ها شلیک کردند، و مهدوی و همرزمانش به دریا پرتاب شدند.تا اینکه نیرو‌های جزیره فارسی حدود ساعت ۲۲ انفجار شدیدی را در آن سمت می‌بینند و پس از آن شاهد درگیری متقابل تیربار بودند.

مردان نادر

در نبرد نابرابر ۱۶ مهر ۱۳۶۶، هفت نفر از دریادلان نیروی دریایی سپاه یعنی نادر مهدوی، بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدیا به فیض شهادت نائل آمدند.

به همین مناسبت ۱۶ مهر روز نیروی دریایی سپاه نام گذاری شده است.

امروز نیز مانند سال‌های گذشته به یاد این شهیدان، محل حماسه آفرینی‌شان گلباران می‌شود.

انتهای پیام/ک

یادی از حماسه نادر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.