صادرات علت گرانی گوشت در یزد/ قیمت گوشت کاهش میابد

رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات دام در کشور، روند کاهش قیمت گوشت در یزد ادامه می‌یابد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ملک ثابت رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات دام در کشور، روند کاهش قیمت گوشت ادامه می‌یابد.

ملک ثابت افزود: قیمت لاشه گوشت در کشتارگاه بین ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان و قیمت دام زنده بین ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان به ازای هر کیلو است.

وی با اشاره به گرانی چند ماهه گذشته قیمت گوشت گفت: افزایش قیمت ارز باعث شده بود تا اکثر دلالان و دامداران به فکر صادرات دام زنده خود باشند که به دنبال آن قیمت‌ها افزایش داشت، اما با ممنوعیت صادرات شاهد افزایش تعداد دام زنده در کشتارگاه‌ها و همچنین کاهش قیمت‌ها هستیم.

ملک ثابت تاکید کرد: ۸۵ درصد گوشت مصرفی مردم در استان یزد از دیگر استان‌ها وارد می شود و کیفیت گوشت موجود در استان نسبت به سایر استان‌ها بهتر است و اگر این روند ممنوعیت صادرات ادامه داشته باشد قطعا قیمت دام زنده و گوشت کاهش خواهد داشت و در آینده شاهد قیمت‌های پایین تری در بازار خواهیم بود.

رئیس اتحادیه صنف قصابان با بیان اینکه فروش گوشت بالاتر از قیمت مصوب در استان یزد تخلف محسوب می‌شود، افزود: قیمت تفکیکی گوشت متفاوت است به عنوان مثال قیمت قلوه ارزان‌تر و یا قیمت ران گران‌تر است، اما به طور کلی قیمت گوشت نرنده مخلوط در قصابی‌های استان یزد ۵۵ هزار تومان به ازای هر کیلو است.

انتهای پیام/ی

ممنوعیت صادرات دام از استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۵۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
تو این مملکت چی گرون نشده.وقتی خود مردم به هم رحم نمی کنن میخوایم کی دل بسوزونه.هر کی به هر نحوی که میتونه، میکنه.فقط خدا به داد مظلومین برسه .با فرستادن حجت خودش .امین
آخرین اخبار