منطقی مطرح کرد؛

پرتاب ۳ ماهواره موفق در حوزه سنجشی و مخابراتی/ تا پایان امسال چندین ماهواره به فضا پرتاب خواهد شد

رئیس مرکز ملی فضایی گفت: به احتمال زیاد تا پایان سال جاری چند ماهواره برای قرار گرفتن در مدار پرتاب خواهند شد.

آمادگی برای پرتاب چندین تا پایان امسال / سه ماهواره موفق در حوزه سنجشی و مخابراتی به فضا پرتاب شده‌اندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی صبح امروز در حاشیه همایش صنعت فضایی کشور  در دانشگاه صنعتی شریف  برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به سند ده ساله دوم در صنعت هوافضا گفت : توسعه فناوری و کاربرد آن در بخش اقتصادی  از جمله برنامه هایی است که در سند ده ساله دوم پیگیری می‌شود.

منطقی درباره سند هوافضا بیان کرد: دو برنامه ۱۰ ساله  برای حوزه هوافضا مصوب شد و  بر اساس مبنای سند جامع قرار گرفت طبق  برنامه ریزی ها از سال ۸۴ تا ۹۵ برنامه اول تدوین شد و در آن هفت هدف اساسی مشخص شدند.

  رئیس مرکز ملی فضایی با اشاره به پرتاب ماهواره ها اظهار کرد:  در حوزه ماهواره که به دو بخش سنجشی و  مخابراتی  تقسیم می‌شود ، سه پرتاب موفق داشته ایم.

برگزاری مسابقات دانشجویی «کن ست » برای پیشبرد اهداف فضایی

وی درباره  برنامه جامع ۱۰ سال دوم گفت: این برنامه  با محوریت سازمان فضایی تدارک دیده شده است و مبنای آن تثبیت چرخه کامل فناوری فضایی و تکمیل زنجیره کامل ارزش فضایی است به دنبال قرار گرفتن در جایگاه اول منطقه هستیم  امیدوار هستیم تا به کمک این برنامه بتوانیم به رونق اقتصادی و ارائه خدمات پایدار دست پیدا کنیم و تا پایان امسال چند پرتاب ماهواره آماده پرتاب خواهند شد.

منطقی درباره ساخت ماهواره‌های دانشجویی اظهار کرد: ماهواره‌های دانشجویی در دو گروه ساخته می‌شد در ابتدا دانشگاه‌ها پرتاب‌های اولیه  را انجام می‌دانند اما این ماهواره‌ها به سمت عملیاتی شدن پیش رفتند تا به طول عمر دو سال بتوانند در مدار باقی بمانند.

وی  با اشاره به مسابقات دانشجویی گفت: مسیر پیشرفت ماهواره‌های دانشجویی، برگزاری مسابقات است و در این راستا  مسابقات مکعبی برگزار شد هدف از برگزاری این گونه مسابقات  شبکه‌سازی در حوزه فضایی است و در همین راستا  مسابقات کن‌ست دربهمن‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.