زندی مطرح کرد؛

لزوم کاهش ۸ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۲۰

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از لزوم کاهش ۸ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای بر اساس توافق نامه پاریس تا سال ۲۰۲۰ خبر داد.

کاهش 8 درصدی گازهای گلخانه ای تا سال 2020مسعود زندی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با کاهش گازهای گلخانه ای در کشور اظهار داشت: در سازمان محیط زیست برای کاهش گازهای گلخانه ای چندین سند از جمله اقتصاد کم کربن، آیین نامه کاهش آلودگی هوا و سند NDC تهیه شده است .

وی افزود: برنامه هایی به تمام دستگاه های اجرایی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای ارائه شده است که تمام دستگاه ها مکلف به اجرای این برنامه ها هستند.


بیشتر بخوانید: کاهش 264 تنی انتشار گازهای گلخانه‌ای با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در پایتخت


زندی در رابطه با توافق نامه پاریس برای کاهش گازهای گلخانه ای نیز افزود: تمام دستگاه ها براساس توافق نامه پاریس تا سال 2020 باید گازهای گلخانه ای خود را تا 8 درصد کاهش دهند .

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه بیان کرد: ایران به دلیل وجود تحریم ها و شرایط موجود تاکنون نتواسته براساس توافق نامه پاریس به کاهش 8 درصدی برسد.

وی در ادامه عنوان کرد: ایران با شرایط موجود تاکنون 4 درصد از گازهای گلخانه ای خود را کاهش داده است که اگر این 4 درصد در تمام دستگاه اجرا و مورد تایید مجلس شورای اسلامی نیز قرار گیرد، می توانیم به تکالیف خود عمل کنیم.

زندی تصریح کرد: کاهش گازهای گلخانه ای منوط به اجرای قوانین از جمله قانون الگوی مصرف و برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: سازمان محیط زیست بر دستگاه های اجرایی و شرکت هایی که گازهای گلخانه ای تولید می کنند نظارت می کند تا آنها را مجاب به کاهش گازهای گلخانه ای کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار