افشانی مطرح کرد؛

تسهیلات شهرداری تهران برای شرکت‌های دانش بنیان/ با دانش استارت آپی محله‌های شهر را فناور می‌کنیم

افشانی درباره تسهیلات شهرداری پایتخت برای بهبود روند کاری شرکت های دانش بنیان توضیح داد.

تسهیلات شهرداری تهران برای شرکت‌های دانش بنیان/ با دانش استارت آپی محله‌های شهر را فناور می‌کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک میان معاونت علمی و شهرداری تهران با اشاره به بهره گیری از ساختمان‌های فرسوده برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان گفت: بر اساس توافقات قرار شد تا معاونت علمی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند و شهرداری بستر مناسبی برای حضور آنها در بافت‌های ناکارآمد فراهم کند.

شهردار تهران درباره هزینه‌ای که شرکت‌های دانش بنیان باید برای تهیه دفتر خود به شهرداری پرداخت کنند،‌ اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان نوپا از لحاظ مالی دچار برخی از مشکلات مالی هستند و به همین دلیل شهرداری برای دادن محل کار به آنها پولی دریافت نمی‌کند اما بخشی از سهام آنها به شهرداری تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: درصد این سهام هنوز مشخص نشده است اما بسته به میزان درآمد هریک از شرکت‌های دانش بنیان و متناسب با ملکی که در اختیار ‌آنها قرار گرفته است درصد سهام تغییر خواهد کرد.

افشانی با بیان اینکه در آینده شهرداری تهران از این سهام‌ها استفاده خواهد کرد، گفت: هنگامی که شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها از حالت نوپا بودن خارج شوند، این مبلغ سهام از آنها دریافت خواهد شد و شهرداری برای ایجاد مراکز نوآوری جدید و کمک به دانش بنیان‌ها از سهام آنها استفاده می‌کند.

ایجاد مراکز فناوری سبب ماندگاری جوانان در کشور می‌شود

شهردار تهران درباره چگونگی کمک به جوانان فناور گفت: هنگامی که بستر مناسب برای شرکت‌ها فراهم شود و اشتغالزایی مناسبی را انجام دهیم می‌توان تا حد زیادی دغدغه جوانان را کاهش داد و سبب ماندگاری آنها در کشور شد.

وی درباره اهمیت احیای بافت فرسوده گفت: مقام معظم رهبری به موضوع بازآفرینی شهری و احیای بافت‌ها توجه ویژه‌ای دارند، همچنین رئیس جمهور برنامه‌ای برای احیای بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار داده است.

افشانی درباره آینده محلات شهر تهران اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا توسعه را در برنامه آینده محلات شهر تهران ادامه دهیم و از توسعه ساختمان به توسعه محله‌ها با بهره گیری از دانش استارت آپی حرکت کنیم.

شهردار تهران یادآوری کرد: ‌با قرار دادن امکانات شهرداری به جوانان می‌توانیم سبب ایجاد اشتغال، افزایش تولید و بهره گیری از توان آنها شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار