معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:

پیش بینی تردد بیش از ۵۰ درصد زائران از مرز مهران به کربلای معلی/حذف روادید برای تردد امکان پذیر نیست/اتباع خارجی حق تردد از مرز مهران را ندارند

تردد بیش از ۵۷ درصد زائران از مرز مهران به کربلای معلی/حذف روادید برای تردد از مرز مهران امکان پذیر نیست/اتباع خارجی حق تردد از مرز مهران را ندارندمعاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: امسال به دلیل نزدیکی مرز مهران به عتبات و راحتی و سهولت در تردد بیش از ۵۷ درصد از جمعیت کشور از مرز مهران به کربلای معلی مشرف می شوند.

 نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار و جانشین ستاد اربعین استان ایلام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، گفت: از بهمن ماه سال گذشته تا به امروز جلسات متعددی با موضوع ستاد اربعین و با حضور استاندار برگزار شده که در این جلسات کمیته های تخصصی اربعین مشخص شده و چالش ها و مشکلات سنوات گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

جانشین ستاد اربعین استان ایلام افزود: در سال ۹۷ و با برگزاری جلسات منظم و متعدد زیر ساخت های لازم برای تردد زوار اربعین انجام شده و استان آماده استقبال از زوار اباعبدالله الحسین است.

تقسم استان ها برای تردد از مرزهای کشور

نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار درباره تردد تعداد استان های کشور از مرز بین الملی مهران به کربلای معلی گفت: پیش بینی می شود امسال به دلیل نزدیکی مرز مهران به عتبات و راحتی و سهولت در تردد، بیش از ۵۷ درصد از جمعیت کشور از مرز مهران به کربلای معلی مشرف می شوند.

نوذری ادامه داد: از جمله استان های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی،گیلان، مازندران، سمنان، اصفهان، لرستان، خراسان شمالی و رضوی و ایلام استان هایی هستند که از مرز مهران به کربلای معلی مشرف می شوند.

وی افزود: مرزهای اصلی کشور برای تردد زوار اربعین به کشور عراق شامل شلمچه و چذابه و مرز بین الملی مهران است و مرز خسروی یکی دیگر از مرزهایی است که در صورت مسدود ماندن آن استان های بیشتری از مرز مهران عبور خواهند کرد.

بازگشایی مرز چیلات دهلران

نوذری همچنین درباره بازگشایی مرز چیلات دهلران برای اربعین امسال بیان کرد: در مرز چیلات زیرساخت های لازمی که برای بازگشایی مرز از جمله جاده سازی، اینترنت و آب آماده شده و رایزنی های لازم با وزارت امور خارجه و وزارت کشور انجام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اضافه کرد: مرز چیلات دهلران از طرف ایران و ایلام آماده بازگشایی است اما متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی از سوی کشور عراق برای بازگشایی این مرز صورت نگرفته و با توجه به چند روز باقی مانده به اربعین حسینی امکان بازگشایی این مرز برای امسال امکان پذیر نخواهد بود.

نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار و جانشین ستاد اربیعین استان در ادامه گفت: حذف روادید یکی از مباحثی بود که از سوی کشور ایران پیگیری زیادی شد اما کشور عراق با این موضوع موافقت کرد و به همین دلیل تمام زائرین باید با روادید از مرز تردد کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همچنین درباره تردد اتباع خارجی از مرز مهران به کشور عراق گفت برابر اعلام ستاد مرکزی اربعین حسینی، اتباع خارجی هیچ گونه حق ترددی از مرز مهران به کشور عراق را ندارند و از تردد آنها جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اما مرزهای شلمچه و چذابه برای این زائران تعریف شده که می توانند از مرزها به کربلا معلی مشرف شوند.

نوذری در حوزه زیرساخت ها به کمربندی غربی مهران اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد  این کمربندی پیشرفت فیزیکی دارد و هم از لحاظ امنیتی و بار ترافیکی ظرفیت بالای دارد و در تلاش هستیم که این کمربندی تا اربعین امسال راه اندازی شود.

وی در ادامه چهار بانده کردن جاده ایلام به صالح آباد و صالح آباد به مهران را از اقدامات خوب در حوزه زیر ساخت ها دانست که برای زائران ابا عبدالله صورت گرفته است.

انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: مرزبانی ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۷
که چی بشه؟!
معظلات و مشکلات حل میشه؟
به چه قیمتی؟
یا اصولا قیمت نداره این چیزا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۷
مثلا با نرفتن مردم به زیارت اربعین همه مشکلات حل میشه!؟؟ شما اگه یه کم توسل کنید به حضرت ابا عبدلله مشکلات آسان تر حل میشه این رو مطمئن باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۷
لطفا ساکت شو