ترکیه مشخصات افراد مظنون به دست داشتن در قتل خاشقجی را منتشر کرد

ترکیه نام و تصاویر ۱۵ شهروند سعودی که مظنون به دست داشتن در ناپدید شدن و قتل جمال خاشقجی روزنامه‌گار منتقد سعودی هستند را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ترکیه نام و تصاویر ۱۵ شهروند سعودی که مظنون به دست داشتن در ناپدید شدن و قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی هستند را منتشر کرد.

ترکیه مشخصات افراد مظنون به دست داشتن در قتل خاشقجی را منتشر کرد

روزنامه «دیلی صباح» چاپ ترکیه امروز چهارشنبه با انتشار تصاویر ۱۵ شخصی که گفته می‌شود از اتباع عربستان سعودی هستند، گزارش داد که این افراد پیش از ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول، وارد این ساختمان شده و یک ساعت پس از ورود وی، از آن خارج شدند.

بر اساس گزارش منابع امنیتی ترکیه، این ۱۵ نفر که در بین آن‌ها مقامات سعودی نیز دیده می‌شود، در تاریخ سوم اکتبر با دو هواپیمای جت خصوصی وارد استانبول شده و بعد از ناپدید شدن خاشقجی، ضمن تقسیم شدن به دو گروه، به دبی و قاهره پرواز کردند.

ترکیه مشخصات افراد مظنون به دست داشتن در قتل خاشقجی را منتشر کرد

دیلی صبباح ضمن دخیل دانستن این ۱۵ نفر در شکنجه و سپس به قتل رساندن روزنامه‌نگار سعودی در ساختمان کنسولگری در استانبول، نام آن‌ها را به شرح ذیل عنوان کرد:

مشعل سعد البوستانی، صالح محمد الدبیخی، نایف حسن العریفی، محمد سعد الزهرانی، خالد عیضة العتیبی، منصور عثمان باحسین، عبد العزیز محمد الحساوی، ولید عبد الله الشهری، ترکی مسرف الشهری، ثائر غالب الحربی، ماهر عبد العزیز مترب، فهد شبیب البلوی، بدر لافی العتیبی، مصطفى محمد المدنی، سیف سعد القحطانی

نام و تصویر «صلاح محمد الطبیقی» به عنوان یکی از این ۱۵ نفر، با نام و چهره مدیر بخش پزشکی قانونی در اداره‌کل مدارک جنایی در سازمان امنیت عمومی عربستان سعودی تطابق کامل دارد.

یک مقام ترکیه‌ای نیز بامداد چهارشنبه به روزنامه «نیویورک تایمز» گفت که این ۱۵ مظنون همگی تبعه عربستان سعودی و سرویس‌های امنیتی بوده‌اند. وی تایید کرد که یکی از آن‌ها متخصص کالبدشکافی بوده که به احتمال زیاد برای قطعه قطعه کردن بدن خاشقجی به کنسولگری ریاض در استانبول رفته بود.

انتهای پیام/

تصاویر 15 شهروند سعودی دخیل در قتل جمال خاشقجی منتشر شد

برچسب ها: ترکیه ، عربستان ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهباز پاداش
۲۳:۴۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
ازقدیم گفتن چوب خدا بیصداست درکتب اسمانی گفته شده کشته سدن یک انسان مثل ازبین بردن بشریت است شکر میکنم که این ازخدا بی خبرها بیشترازاین بزرگ نشدن.وچهره کریه وادم خوار. انهارا جهان شناخت شکر میکنم وایمانم قویتر شده که اراده کنی زمین وزمان برایت ثانیه ایی بیش نیست.یگانه معبپدم چقدر خوشحالم که بنده خدایی یکتا چون توهستم.وایی کاش لیاقت انرا داشتم مه این جان ناقابل رادرراه تو برزمین میریختم بخودت قسم راهش را بلد نیستم. شکر خدارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
افکار عمومی ضد عربستان بوده و هست، سیاست مدارای غربی هم خوششان از سعودیا نمیاد فقط نیاز استراتژیکی، نفت و دلار و حلقه به گوش بودن اونا و همچنین خرید سعودی که بیشتر الان جنگ افزار براشون جذابه، در حد و حدود یک کشور تراز اول نیستن و بنیه و شخصیت سیاسی توی دنیا ندارن، بدون نفت زیر خط دیدن، طرح تقسیم عربستان توی جنگدبعدی اسرائیل با هر کشور غربی حتمیه، توان تولید نفت عربستان هم امسال چند درصد پائینی اومد که بعضی کشورهای غربی دارن مخفیانه جاشو پر می کنن، جنگ یمن هم خزانه هاشو خالی کرده، ترامپ هم دائم دار ازشون باج زیاد میگیره و واقعیت سعودیا رو به بیان میکنه کلا از ده به عقب برای عربستان شمارش آغاز شده ۱۰، ۹ ، ۸.....
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۶:۴۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
ترکیه دمت گرم رسوا کن آل خلیفه و آل سعود آدمخواران را.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مصمم
۱۶:۰۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
تک تک این پانزده نفر هم باید منتظر سرنوشتی مثل سرنوشت این بخت برگشته باشند همین آقا هم خودش روزی محرم اسرار و به احتمال قوی شریک جرم آل سعود بود و یا حداقل از جنایات آنها اطلاع داشت و لابد بر آنها رضایت می داد البته ما امید واریم قبل از مرگش توبه کرده باشد وگرنه شریک بودن در جرائم حاکمان ظالمی همچون آل سعود کار ساده ای نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
عجب...................................
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
چقدرپیگیرن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
خدا لعنت کنه آمریکا را که اجازه دادن یه جانی روانی در مسند قدرت عربستان قرار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۲۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
رژیم آدم کش آل سعود از همان تبار خبیث ابوسفیان ومعاویه لعنتی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
فکر کنم ان را کشتند و بدنش را قطعه قطعه کرده و هر نفر یک قطعه را از کنسولگری خارج کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
نفر آخر فامیلش القحطانی است.از صدر اسلام اعراب قحطانی انسانهای شروری بودند
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۶:۰۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
در هر جایی و در هر نژادی هم انسان های خوب است و هم انسان های بد
آخرین اخبار