انبارلویی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا یک کشور جهان‌خوار است/با کشوری که به دنبال براندازی است نباید مذاکره کرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آمریکایی‌ها با بهانه یا بی‌بهانه با ما مقابله می‌کنند و  ما با هدف رفع بهانه‌های آمریکا برجام را امضا کردیم، اما نه تنها همه تحریم‌های باقی ماند بلکه تحریم‌ها افزایش پیدا کرد.


مذاکره با آمریکا موضع ضد انقلاب و تجزیه طلبان است/وزارت خارجه مسئول جلوگیری از بهانه های آمریکا نیستکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سیاه‌نمایی برخی از اصلاح‌طلبان در کنار پیوند زدن این مساله وضعیت کشور و مذاکره با آمریکا اظهارکرد: همه اصلاح‌طلبان رویکرد سیاه نمایی و مذاکره با آمریکا را ندارند.

انبارلویی ادامه داد: برخی از اصلاح طلبان برای مقابله با آمریکا و کمک به نظام برای حل مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، اما برخی از  تجدیدنظر طلب و واداده هستند، عامل آمریکا در کشور محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: سیاه‌نمایی از عملکرد دولت و زمینه سازی برای مذاکره با آمریکا موضع ضدانقلاب و تجزیه طلبان است، و آنان هیچ نسبتی با منافع و مصالح ملی ندارند.

فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اظهارات اصلاح‌طلبان مبنی بر مذاکره مجدد با آمریکا، گفت: چهل سال است با آمریکا درگیر هستیم و هیچ مشکلی هم برای ادامه امور انقلاب نداریم، اما کشور‌های نزدیک به آمریکا که  در روابط بین الملل خود هیچ مشکلی ندارند، در وضعیت اقتصادی بدتری قرار دارند و قابل مقایسه با ما نیستند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه وضعیت کشور در بن بست نیست، تصریح کرد: دلسوزان، طرفداران عظمت و اقتدار ایران در تلاش برای بهبود وضعیت کشور هستند.

انبارلویی اداهم داد: آمریکا صریح اعلام کرده  است که ما به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستیم و منافقین هم آلترناتیو این نظام هستند، در اروپا همایش‌هایی برگزار می‌شود که مقامات آمریکایی با صراحت این موضوع را مطرح می‌کنند بنابراین آن‌ها به دنبال مذاکره نبوده بلکه درصدد براندازی هستند، با کشوری که به دنبال براندازی است نباید مذاکره کرد.

فعال سیاسی اصولگرا با فرض اینکه آمریکا به دنبال مذاکره است، گفت: ما در مسئله هسته‌ای با ایالات متحده مذاکره کردیم که حاصل آن توافق نامه با امضا ۶ قدرت جهان به نام برجام بود، چرا آمریکا یی‌ها از این معاهده خارج شدند، بنابراین بدیهی است که آمریکا به دنبال مذاکره نیست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: آن فرد نادانی که مطرح می‌کند با آمریکا مذاکره کنیم در درجه‌ای از بلاهت و حماقت قرار دارد که شعور مردم را نادیده می‌گیرد، آمریکایی‌ها در هر مذاکره‌ای تمامی امتیاز‌های مورد نظر خود را اخذ می‌کنند سپس هیچ امتیازی به طرف مقابل نمی‌دهند این رویه مذاکره نیست بلکه تسلیم، خفت، خواری و وطن فروشی است، کسانی که مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند، قطعا خائن به کشور و منکر شعور مردم هستند.

وی با اشاره به اظهارات ظریف در مجلس مبنی بر اینکه تضمینی برای کسب منفعت از پیوستن به CFT وجود ندارد، گفت: وزیر امور خارجه پس از بیان این مطلب مطرح کرد قول می‌دهیم که بعد از پیوستن به لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم جلوی بهانه جویی‌های آمریکا گرفته شود، در صورتی که وزارت خارجه مسئول جلوگیری از بهانه‌های آمریکا نیست.

انبارلویی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با بهانه یا بی‌بهانه با ما مقابله می‌کنند، ما با هدف رفع بهانه‌های آمریکا برجام را امضا کردیم، اما نه تنها همه تحریم‌های باقی ماند بلکه تحریم‌ها افزایش پیدا کرد، دیپلماسی خارجی ما درک ناقصی از تحولات بین المللی داشته و هنوز نیم نگاهی به غرب دارد که به زودی با ادامه خصومت آمریکا این نیم نگاه کور خواهد شد.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه وزارت خارجه برای تعامل با جهان باید به شرق نگاه داشته باشد، گفت: شرق به معنای جهان منهای آمریکا است که کشور‌هایی نظیر پاکستان، هند، چین، آمریکای لاتین و حتی اروبا را در بر می‌گیرد، در حال حاضر ترامپ با دیوانه بازی‌هایش نه تنها با ایران بلکه با همه کشور‌ها از جمله روسیه، چین، هند و اروپا مقابله می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در حالی که همه کشور‌ها از آمریکا فاصله می‌گیرند، اما ما به دنبال نزدیکی با این کشور هستیم و دیپلماسی خود را بر این اصل استوار می‌کنیم، متاسفانه این تنبلی و وادادگی در وزارت خارجه دیده می‌شود، با وجود روابط راهبردی با چین وهند در این کشور‌ها سفیر نداریم این کشور‌ها مشتری‌های دائمی نفت ما هستند، وزارت خارجه کم کاری هایش را باید جبران کند و همه ظرفیت هایش را صرف جلوگیری از بهانه‌های آمریکا نکند.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها هیچ بهانه‌ای ندارند، آنان اموال کشورمان را بر خلاف همه قوانین بین الملل مصادره کردند، همچنین محکومیت در دیوان لاهه را نپذیرفتند، ترامپ در نطق سالیانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: ما مقررات بین‌الملل را قبول نداریم و هر کس قطعنامه ۲۱۳۱ سازمان ملل را رعایت کند ما آن را مجازات خواهیم کرد.

انبارلویی در تشریح شخصیت ترامپ گفت: ما با یک هیتلر و فاشیست روبه رو هستیم و با یک فاشیست نمی‌توان تعامل کرد، بنابراین باید بدانیم که آمریکا بدون بهانه یک کشور جهان‌خوار است و تنها راه ما مقابله و مقاومت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار