تشکیل کمیته‌ ای برای بررسی سیل در مازندران

کمیته فنی برای بررسی علت وقوع سیل و خسارت‌ های ناشی از آن بر زیرساخت‌ های این خطه شمال کشور تشکیل شد. ‎

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد اسلامی استاندار مازندران گفت: کمیته فنی برای بررسی علت وقوع سیل و خسارت های ناشی از آن بر زیرساخت های این خطه شمال کشور تشکیل شد. ‎

وی افزود: این کمیته فنی پس از بررسی، علت وقوع سیل و خسارت های آن را به مدیریت بحران استانداری مازندران ارائه خواهد داد.

اسلامی، علت اصلی تشکیل این کمیته فنی را بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه عمرانی بیان کرد و گفت: هرگونه اظهارنظر پیرامون علل خرابی ناشی از سیل در مازندران پیش از اتمام کار این کمیته فنی غیرکارشناسی شده است.

استاندار مازندران افزود: در سیل اخیر که از لحاظ شدت و میزان بارش ها در ۱۵۰ سال اخیر بی سابقه بود، به برخی از تاسیسات زیربنایی ما خسارت های زیادی وارد شد که باید دلیل اصلی این خسارت ها در بررسی کارشناسی مشخص شود.

اسلامی کشف نقاط ضعف و قوت مازندران در برخورد با حوادث و بلایای طبیعی به ویژه سیل را از دیگر اهداف تشکیل این کمیته فنی بیان کرده است.

وی گفت: اگر اطلاع رسانی به موقع دستگاه های مسوول از جمله مدیریت بحران و هوشیاری مردم در مواجه با سیل نبود، شاید میزان خسارت های ناشی از این حادثه به خصوص تلفات به چندین برابر می رسید.

در حادثه سیل جمعه شب هفته گذشته که تا روز شنبه ۱۵ مهرماه تداوم داشت به تاسیسات زیر بنایی، کشاورزی و واحدهای مسکونی مازندران حدود ۷ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شد.

انتهای پیام/ م

کمیته ای برای علت وقوع سیل در مازندران

برچسب ها: حوادث ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.