بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای که زائران اربعین باید رعایت کنند

یک متخصص تغذیه گفت: به دلیل وجود برخی بیماری‌ها در کشور عراق، لازم است که زائران نکاتی را رعایت کنند تا در طول سفر دچار بیماری و سوء تغذیه نشوند.

نکات تغذیه‌ای که زائران اربعین حتما باید آن را رعایت کنندپیام فرح بخش متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: به دلیل وجود برخی بیماری‌ها در کشور عراق به خصوص بیماری‌های واگیردار و بیماری‌های عفونی لازم است که زائرین نکاتی را رعایت کنند تا در طول سفر دچار بیماری و سوء تغذیه نشوند؛ در این سفر زیارتی به دلیل پیاده‌روی گسترده‌، افراد باید به میزان دریافتی آب و غذای سالم توجه کنند.

این متخصص تغذیه بیان کرد: افراد باید به بهداشت و سلامت مواد غذایی و آشامیدنی دریافتی توجه کنند تا در طول سفر دچار مسمویت‌های غذایی نشوند؛ همچنین اگر در طول سفر فردی دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شد حتما باید ماسک به همراه داشته باشد، همراه داشتن قمقه آب یکی از لزومات در سفر است چرا که به دلیل پیاده روی زیادف بدن دچار کم آبی خواهد شد که می‌تواند مشکلات زیادی به همراه داشته باشد.

داروهای خود را در سفر به همراه داشته باشید

وی تاکید کرد: بیمارانی که دچار بیماری قلبی، دیابتی و فشارخون هستند حتماً باید داروهای خود را به اندازه کافی همراه داشته باشند و مصرف به موقع آن را فراموش نکنند؛  رعایت نکات بهداشت فردی مانند استحمام و شست و شوی مکرر دست‌ها و به همراه داشتن وسایل شخصی مانند پتو، حوله و ماسک می‌تواند تا حد بسیار زیادی به سلامت افراد کمک کند.

فرح بخش یادآوری کرد: توصیه می‌شود افرادی که دچار دیابت هستند از رژیم غذایی مناسب «کم چربی و کم نمک» استفاده کنند؛ همچنین از گرسنگی طولانی مدت پرهیز و غذا در وعده غذایی منظم مصرف شود؛ این افراد فعالیت بدنی خود را کم کنند و در طول روز استفاده از مرکبات را فراموش نکنند.

کم آبی بدن را در اربعین جدی بگیرید

این متخصص تغذیه یادآوری کرد: افراد بیمار شرکت کننده در پیاده روی اربعین از اضطراب پرهیز کنند و در اماکن شلوغ حضور نداشته باشند، رعایت نکردن این موارد باعث افزایش ضربان قلب و شدت یافتن بیماری می‌شود و در صورت تنگی نفس یا درد قفسه سینه به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار