رئیس اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

اعزام ۳۲ تیم سلامت برای نظارت بر موکب‌های کشور عراق/ صدور گواهینامه موقت سلامت ویژه اربعین برای خادمان موکب‌ها

اعزام ۳۲ تیم کارشناس سلامت برای نظارت بر موکب‌های کشور عراق/ صدور گواهینامه موقت سلامت ویژه اربعین به خادمان موکب‌هاغلامی گفت: در ایام پیاده‌روی اربعین 32 تیم کارشناسی سلامت محیط کار وزارت بهداشت برای نظارت بر توزیع غذا و آب شرب‌ مصرفی به کشور عراق اعزام می‌شوند.

سید رضا غلامی اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تمهیدات دفتر سلامت محیط کار وزارت بهداشت در مراسم اربعین‌ اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلا‌غی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید نظارت بر کلیه مکان‌ها، ایستگاه‌های صلواتی یا موکب‌ها که  در سطح شهر برای اربعین برنامه‌ای دارند؛ تشدید شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌هایی که درخواست برپایی موکب در مسیر زائران اربعین در کشور عراق را دارند باید هماهنگی‌های لازم با مدیران موکب‌ها را  انجام هند و آموزش‌های لازم در زمینه رعایت مسائل بهداشت محیط و سلامت محیط به این افراد داده شود.

غلامی تأکید کرد: اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت به خادمین‌ موکب‌‌های مستقر در کشور عراق و به خصوص در مسیر بین نجف تا کربلا، سامرا، کربلا و نجف گواهینامه موقت سلامت ویژه اربعین‌ می‌دهد.

رئیس اداره سلامت محیط کار و بهسازی اماکن وزارت بهداشت اظهار کرد: در صورتی که فعالیت موکب‌ها در کشور عراق بسیار گسترده باشد، ضرورت دارد همراه تیم اعزامی‌ یک کارشناس بهداشت محیط به کشور عراق اعزام شود.

وی افزود: مدیران موکب می‌توانند یک نفر را به عنوان رابط سلامت به وزارت بهداشت معرفی کنند تا آموزش‌های لازم در زمینه رعایت مسائل بهداشتی و سلامت محیط در پیاده‌روی اربعین به آنها داده شود.

ضرورت تعیین رابط سلامت برای برقراری ارتباط بین وزارت بهداشت و موکب‌ها

غلامی گفت: موکب‌هایی که در مرزهای چزابه‌، ایلام، خسروی و حتی شلمچه‌ و در مسیر تردد زائران برپا می‌شود؛ باید یک نماینده به عنوان رابط سلامت به وزارت بهداشت معرفی‌ کنند تا آموزش‌های لازم در خصوص سلامت محیط کار به آنها داده شود.

رئیس اداره سلامت محیط کار و بهسازی اماکن وزارت بهداشت یادآوری کرد: در زمان مراسم پیاده‌روی اربعین با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان پزشکی حج و زیارت 32 تیم به عنوان کارشناس سلامت محیط کار بر موکب‌های کشور عراق و نحوه توزیع غذا همچنین آب شرب مصرفی نظارت جدی خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار