ترکیه فیلم ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان را منتشر کرد+ فیلم

رسانه‌های ترکیه فیلم ورود جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار ناپدیدشده سعودی به کنسولگری عربستان در استانبول را منتشر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های ترکیه فیلم ورود جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار ناپدیدشده سعودی به کنسولگری عربستان در استانبول را منتشر کردند.

وب‌سایت شبکه «تی آر تی» ترکیه در گزارشی اختصاصی نوشت این ویدئو می‌تواند سرنخی مهم در پرونده جمال خاشقجی و آشکار شدن سرنوشت مبهم وی باشد.

پیش از این رسانه‌های ترکیه اعلام کرده بودند در روز ناپدیدشدن جمال خاشقجی در استانبول، 2 هواپیما حامل 15 نفر از عوامل امنیتی عربستان وارد فرودگاه استانبول شده‌اند.

همچنین روزنامه واشنگتن‌ پست روز چهارشنبه به نقل از منابعی آگاه در دولت آمریکا نوشت: دستگاه‌های امنیتی آمریکا پیش از ناپدیدشدن جمال خاشقجی، یک تماس تلفنی بین مقامات سعودی را که در حال برنامه‌ریزی برای بازداشت این روزنامه‌نگار و منتقد بودند، شنود کرده بودند.

به گفته این مقام آمریکایی مقامات سعودی در این باره بحث می‌کردند که چگونه خاشقجی را فریب داده او را به عربستان بکشانند و در آنجا دستگیرش کنند.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سه‌شنبه گذشته پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و برخی گزارش‌ها حاکی از پیدا شدن جسد مثله‌ شده وی در یکی از خیابان‌های استانبول است.

مقامات ترکیه‌ روز شنبه اعلام کردند همزمان با ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول، تیمی ۱۵ نفره وارد این ساختمان شده و ساعتی بعد این تیم با هواپیمای شخصی استانبول را به مقصد ریاض ترک کرده‌ است و اکنون اعلام شده که چند مرد همزمان با ناپدید شدن خاشقجی جعبه‌هایی را از داخل ساختمان کنسولگری بیرون برده‌اند. 

پس از این اظهارنظر مقامات دولتی ترکیه، بسیاری از نهادهای بین‌المللی و روزنامه‌نگاران جهان خواستار تحقیقات شفاف و بی‌طرفانه درباره ناپدیدشدن مشکوک جمال خاشقجی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار