قادری مطرح کرد؛

بروکراسی‌ اداری دست و پای صادرکنندگان را بست/ ضعف ایران در حوزه برندینگ کالاهای داخلی

مدیر عامل شهر آفتاب درباره مشکل برندینگ کالاهای داخلی گفت: بروکراسی‌ اداری دست و پای صادرکنندگان را می‌گیرد.

بروکراسی‌ اداری دست و پای صادرکنندگان را بست/ ضعف ایران در حوزه برندینگ کالاهای داخلیبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرئوف قادری مدیر عامل شهر آفتاب در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه بسته‌بندی و فرآورده‌های صنعت چاپ که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه بسته‌بندی در صنعت چاپ این است که جایگاه کالاهای ایرانی بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در مقایسه کالاهای ایرانی با مشابه خارجی آن‌ها به این نتیجه می‌رسیم که کالای ایرانی کیفیت بیشتری دارد، اما نتوانسته در رتبه‌بندی جهانی حاضر شود، افزود: مشکل اساسی در برنامه‌ریزی‌ها و بروکراسی‌های اداری است که گاهی اوقات به جای تشویق صادرکنندگان، دست و پای آن‌ها را می‌گیرد.

مدیر عامل شهر آفتاب با تأکید بر اینکه مسئولان باید بروکراسی‌های اداری را آسان کنند، تصریح کرد: وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنیم به معنای ریاضت کشیدن نیست، بلکه به معنای استفاده از ظرفیت‌های داخلی و روی پای خود ایستادن است.

قادری با اشاره به قیمت کالاهایی که در بازار جهانی عرضه می‌شوند، گفت: این کالاها به دلیل برند بودن چندین برابر قیمت عرضه می‌شوند و همیشه هم قیمت خود را دارند، اما کالاهای ایرانی علی‌رغم بالا بودن کیفیت و پایین بودن قیمت مورد استقبال مشتری قرار نمی‌گیرند، چراکه ما در حوزه برندینگ کار موثری انجام ندادیم.

وی افزود: برندینگ ابزارهایی می‌خواهد که یکی از آن‌ها چاپ و بسته‌بندی است و حال اگر ما کاری کم کیفیت را با یک بسته‌بندی حرفه‌ای ارائه دهیم، مشتری را جذب می‌کند.

مدیر عامل شهر آفتاب با بیان اینکه در حوزه چاپ و بسته‌بندی از کشورهای جهان و حتی کشورهای همسایه عقب هستیم، گفت: بازارهای جهانی و بازارهای کشورهای همسایه را هم از دست داده‌ایم، زیرا در حوزه برندینگ کالاهای خود را به خوبی عرضه نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه چاپ و بسته ‌بندی کاغذ به کمک تولیدکنندگان بیاید و مسائل را حل کند، گفت: امروز شرکت‌هایی از کشورهای هند و روسیه در این نمایشگاه حضور دارند و ملت و دولت ایران فراموش نخواهند کرد که در دوران تحریم کدام کشورها در کنار آن‌ها بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار