در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توضیحات هلال احمر درباره فرد ناشناسی که از دانش آموزان قزوینی تست خون گرفت

توضیحات هلال احمر درباره فرد ناشناسی که از دانش آموزان قزوینی تست خون گرفتدبیر کل جمعیت هلال احمر درباره فرد‌ی که خودسرانه در پوشش نیروی هلال احمر از دانش آموزان مدرسه‌ای در تاکستان خونگیری کرده بود، توضیحاتی ارائه داد.

محمود محمدی نسب دبیر کل جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فرد ناشناسی که در استان قزوین در پوشش نیروی هلال احمر از ۳۰ دانش آموز مدرسه‌ای با یک سرنگ مشترک تست خون گرفته است، اظهار کرد: این فرد هیچ ارتباطی با جمعیت هلال احمر ندارد و تنها در یک دوره ۲۲ ساعته آموزش همگانی کمک های اولیه شرکت کرده است.

وی با بیان اینکه این فرد جزء همکاران و امدادگران هلال احمر نیست، افزود: سازمان هلال احمر دوره‌های آموزش کمک‌های اولیه را برای عموم مردم برگزار می‌کند که این فرد هم تنها در یک دوره آموزشی ۲۲ ساعته شرکت کرده است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه این فرد هیچ گواهی و مدرک معتبری برای این کار نداشته است، تصریح کرد: این فرد از هلال احمر سوء استفاده کرده و بهتر است این موضوع از طریق دستگاه قضا و پلیس پیگیری شود.

گفتنی است، محمد مبین فرماندار شهرستان تاکستان گفت: روز گذشته جوانی که عضویت وی از سوی هلال‌احمر تکذیب شده به بهانه غربالگری سلامت دانش‌آموزان مدرسه سما با سهل‌انگاری مدیر مدرسه و بدون توجه به قوانین و آیین‌نامه‌های حراستی مرتبط، به تست قند خون دانش آموزان دختر این مدرسه اقدام می‌کند.


بیشتر بخوانید:خونگیری مشکوک از دانش آموزان یک مدرسه در تاکستان


وی افزود: فرد مذکور شناسایی و با دستور دادستان شهرستان بازداشت شده است وهم اکنون در زندان چوبیندر به سر می‌برد.

فرماندار شهرستان تاکستان بیان کرد: در پی آزمایش‌های تخصصی و واکسینه کردن دانش‌آموزان هیچ‌گونه علائمی از بیماری در این دانش‌آموزان دیده نشده است.

وی در پایان از برکناری مدیر مدرسه که یکی از عوامل اصلی این اتفاق بود، خبر داد.


بیشتر بخوانید: مدیر مدرسه «سما» برکنار شد + عکس


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهلول
۰۸:۴۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۷
اداره کل بهداشت قزوین دراولین فرصت بایدکلا دانش اموزان را در قرنتینه نکاه میداشت تامحققان نسبت به تمامیموارد متمن میشدند,
آخرین اخبار