ادبیات در هفته ای که گذشت؛

از ادغام جشنواره‌های بین المللی شعر و داستان انقلاب تا انتخاب سیدنظام الدین موسوی به سمت دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان

مهمترین رویداد‌های ادبی از تاریخ ۱۴ تا ۲۰ مهر را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ادبیات در هفته گذشته شاهد رویدادهایی بود که در ادامه می خوانید.

ارائه‌ مشاوره‌ رایگان به کودکان کم‌شنوا در هفته‌ ملی کودک

کارشناسان مرکز توانبخشی در حوزه‌ شناسایی مشکلات شنیداری بچه‌ها، با حضور در غرفه‌های هفته‌ ملی کودک، سطح شنیداری کودکان و نوجوانان را می‌سنجند و در صورت نیاز به ادامه‌ مشاوره‌های درمانی به مرکز معرفی می‌شوند.

مریم احمدی کارشناس مرکز توانبخشی گفت: این مرکز در زمینه‌ بدشنوایی و کم‌شنوایی بچه‌ها به صورت تخصصی فعال است و با کمک به بچه‌هایی که در مدارس به دلیل مشکلات شنوایی که به آن «بدشنوایی» می‌گویند آنها را در پردازش مطالبی که می‌شنوند راهنمایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بدشنوایی عنوان فصل تازه‌ای است، گفت: کم‌شنوایی و ناشنوایی متفاوت است که به تازگی به آن توجه می‌شود.

این کارشناس ادامه داد:در سال‌های اخیر سعی می‌شود که از آموزش زبان اشاره اجتناب کرده و بچه‌های کم‌شنوا و ناشنوا را با روش‌های نوین، ارتقا داده و آنها را برای ورود به مدارس عادی تربیت کنند تا بتوانند علاوه بر درمان‌های پزشکی، پس از انجام دوره‌های تمرینی، قدرت شنیدن و سخن گفتن بیابند.

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی هفته کتاب منصوب شد

مرتضی بریری با حکم نیکنام حسینی پور به عنوان «مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» منصوب شد.

در متن حکم نیکنام حسینی پور آمده است:

«نظر به ضرورت برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی دقیق فعالیت‌های هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به موجب این حکم به سمت «مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» منصوب می‌شوید.

انتخابات هیئت رئیسه انجمن روزنامه نگاران مسلمان برگزار شد/ موسوی دبیرکل ماند

مقداد ذکی‌زاده سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان اظهار داشت: جلسه هیئت مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان دوشنبه شانزدهم مهرماه در محل دفتر انجمن با دستور کار انتخاب هیأت رئیسه و اصلاح مرامنامه و اساسنامه برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مطابق اساسنامه انجمن روزنامه نگاران مسلمان، انتخابات داخلی برای تعیین اعضای هیئت رئیسه در سال دوم دور دهم برگزار شد و با اکثریت آرا، سیدنظام الدین موسوی به عنوان دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان انتخاب شد.

به گفته سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان، در این انتخابات علاوه بر دبیرکل، سایر ارکان هیات مدیره نیز انتخاب شدند که در نتیجه مسعود بصیری به عنوان نایب رئیس اول، مهدی شکیبایی نایب رئیس دوم، مقداد ذکی زاده سخنگو، رسول بابازاده خزانه‌دار، محمد عمرانی دبیر اول و مقداد ذکی زاده به عنوان دبیر دوم هیات مدیره برگزیده شدند.

جشنواره‌های بین المللی شعر و داستان انقلاب ادغام شدند

به منظور گسترش و ارتقای کیفی روند برگزاری، بازدهی هرچه بیشتر و هم افزایی تلاش‌های شاعران و نویسندگان جوان و باتجربه در یازدهمین جشنواره بین المللی شعر و داستان، دو بخش اصلی یاد شده به طور همزمان پذیرای آثار شرکت کنندگان این رقابت ادبی است.

گفتنی است؛ جشنواره بین المللی شعر انقلاب پیش از این در دی ماه هر سال و جشنواره بین المللی داستان انقلاب (جایزه امیرحسین فردی) در فروردین ماه برگزار می‌شدند که با ادغام دو بخش، این رویداد ادبی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در فروردین ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

نقالی و شاهنامه‌خوانی در هفته ملی کودک

به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک کانون پرورش فکری با همکاری نهاد‌های فرهنگی و بنیاد فردوسی، هر روز در ساعت ۱۶ نقالی و شاهنامه‌خوانی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کند.

بر اساس این خبر، قرار است روز ۱۵ مهر سورنا علیزاده و سیدعباس حسینی با مربیگری پریسا کشاورز به نقالی و شاهنامه‌خوانی بپردازند.

در عین حال، گروه بانو گشسب با اجرای آرمیتا شکاری، سارا طیبی و فاطیما علی‌گوهری و مربیگری مبینا آقاخانی روز ۱۶ مهر نقالی و شاهنامه‌خوانی می‌کنند.

همچنین روز ۱۷ مهر، نقالی ترنم جاهد و شاهنامه‌خوانی آریانا شکری اجرا خواهد شد و در ادامه در روز ۱۸ مهر نیوشا ارزنده با مربیگری سارا عباسپور برنامه خواهند داشت.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.