مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد:

کشف زیستگاه جدید خفاش‌های دم موشی و خزندگان در سراوان

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: محیط بانان سراوان در منطقه حفاظت شده جنگلی «بیرک» این شهرستان موفق به کشف یک زیستگاه جدید خفاش‌های دم موشی و خزندگان شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛  به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار داشت: محیط بانان حفاظت محیط زیست سراوان طی گشت و کنترل‌های مداوم خود درمناطق صعب العبور منطقه حفاظت شده جنگلی «بیرک» با همکاری و همراهی افراد بومی موفق به کشف وشناسایی یک دهنه غار در قسمت شمال شرقی منطقه مذکور شدند.

وی افزود: ارتفاع این غار در قسمت دهانه حدود یک متر و امتداد آن به ۴ متر می‌رسد و طول غار نیز ۷۰ متر است و دارای دو دالان، دو تالار و همچنین تعداد زیادی آویز و آویزه است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: کف و دیواره غار از جنس سنگ‌های آهکی بوده و تعداد ۲ قندیل به ارتفاع بیش از یک متر در کف غار قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: این غار یکی از بهترین مکان‌های زیست خفاش دم موشی و همچنین زیستگاه امنی برای بعضی از خزندگان و بی مهرگان از قبیل: مار، عقرب و سوسمار است همچنین در انتهای این غار آثاری از چشمه آب وجود دارد، ولی به دلیل تداوم خشکسالی‌های اخیر متاسفانه درحال خشک شدن است.

پور مردان بیان داشت: منطقه حفاظت شده جنگلی «بیرک» دارای غار‌های متعددی است که تعدادی از آن‌ها توسط یگان حفاظت محیط زیست سراوان و پرسنل اجرایی این اداره کشف و شناسایی و به تبع آن معرفی شده اند، اما باتوجه به صعب العبور و کوهستانی بودن منطقه همچنان مناطقی بکر و ناشناخته باقی مانده است که نیاز به شناسایی و معرفی دارد.

 

انتهای پیام/ی

 

کشف زیستگاه جانوری جدید در سراوان

برچسب ها: محیط زیست ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار