مرکز تحقیقات بهداشت محیط در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با راه‌اندازی مرکز تحقیقات بهداشت محیط سیستمی و انرژی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر موافقت کرد.

مرکز تحقیقات بهداشت محیط در بوشهر راه‌اندازی می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عضو هیأت مؤسس مرکز تحقیقات بهداشت محیط سیستمی و انرژی می‌گوید: با توجه به حضور صنایع مختلف در استان و تبدیل‌شدن آن به پایتخت انرژی کشور، این مرکز به‌طور دایم و جامع تاثیر آلودگی‌ها را بر انسان و محیط‌زیست پایش خواهد کرد.

دکتر سینا دوبرادران از دیگر اهداف ایجاد این مرکز را انجام پژوهش‌های بنیادی و بالینی برای اصلاح نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور و جوابگویی به نیاز‌های جامعه عنوان می‌کند.

وی که درجه دکترای تخصصی مهندسی بهداشت محیط دارد، تربیت نیروی انسانی محقق در زمینه بهداشت محیط سیستمی و انرژی، ترغیب، تشویق و به‌کارگیری پژوهشگران، کوشش در جلب‌توجه و همکاری مراکز تحقیقاتی و اجرایی مربوط در داخل کشور و همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزشی سایر کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را از دیگر اهدافی می‌داند که او و همکارانش با راه‌اندازی مرکز تحقیقات بهداشت محیط سیستمی و انرژی دنبال می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر اکنون یک پژوهشکده شامل سه مرکز تحقیقاتی دارد.

انتهای پیام/ک

موافقت وزیربهداشت با ایجاد مرکز تحقیقات بهداشت محیط در بوشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.