رئیس سازمان حج و زیارت هشدار داد؛

احتمال صدور ویزای جعلی اربعین در کانال‌هایی به جز سامانه سماح

محمدی نسبت به ثبت نام زائران اربعین از طریق مراجعی به جز سامانه سماح هشدار داد و این مسیر‌ها را منتج به پرداخت هزینه بیشتر یا دریافت ویزای جعلی دانست.

احتمال صدور ویزای جعلی در کانال‌هایی به جز سامانه سماحبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت از فعالیت شبانه روزی حدود ۲۵۰۰ دفتر زیارتی خبر داد و اظهار کرد: همه می‌توانند برای ثبت نام اولیه به سامانه سماح مراجعه کنند که هزینه روادید، بیمه پزشکی در این سامانه پوشش داده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به مساعدت رئیس جمهور، دستور داده شد با پیشنهاد بانک مرکزی هزینه ریالی ارز کاهش یابد و مجموع هزنیه زائران ۲۳۴ هزار تومان باشد که تقریبا معادل رقم سال گذشته است.

محمدی افزود: برای ثبت نام نیاز نیست هر کس شخصا ثبت نام کند و یک نفر می‌تواند به عنوان مسئول یک گروه به عنوان سر گروه ثبت نام کند. کار، روان و ساده است و پرداخت نیز حتما به صورت الکترونیکی در سامانه سماح است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بعد از آن زوار به نزدیک‌ترین دفتر زیارتی مراجعه می‌کنند و مدارک را تحویل می‌دهند. در حال حاضر ویزا و گذرنامه با سرعت خوبی در حال تحویل است و علاوه بر ۴ کنسولگری عراق در کرمانشاه، اهواز، تهران و مشهد دفاتر کنسولی دیگر نیز فعال هستند.

محمدی تصریح کرد: به هیچ وجه معطلی، تأخیر و مشکلی در فرآیند ثبت نام سامانه سماح وجود ندارد، اما به عزیزان که به حرکت عظیم اربعین علاقه دارند، توصیه می‌کنیم نسبت به دریافت گذرنامه، ویزا و ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند و به کانال‌های دیگر مراجعه نکنند که یا هزینه بیشتری متحمل شوند و یا ویزای جعلی دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار