پرداخت تسهیلات کارگشایی به نیازمندان لرستانی

مدیرکل کمیته امداد لرستان با بیان اینکه ۴۳ هزار خانوار لرستانی وجود دارد که در آن‌ها زن، سرپرست خانوار است گفت: تسهیلات کارگشایی به نیازمندان لرستان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جاسم محمدی فارسانی  مدیرکل کمیته امداد لرستان اظهار داشت: حدود ۴۳ هزار خانوار لرستانی وجود دارد که در آن‌ها زن، سرپرست خانوار است.

وی افزود: البته زنان سرپرست خانوار و مطلقه معمولاً، چون به حق و حقوق خود آشنایی ندارند و اغلب مهریه خود را می‌بخشند، تحت پوشش کمیته‌امداد قرار می‌گیرند در حالی‌که با یک کسب مهارت می‌توانند حق و حقوق خود را دریافت کنند، بنابراین درصد هستیم که از طریق وکلای نیکوکار مشکلات حقوقی آن‌ها را برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته‌امداد لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه مهمترین وظیفه زن در خانه، فرزندپروری است تلاش می‌کنیم تا مشاغلی برای آن‌ها تعریف کنیم که در زمینه خرد و مشاغل خانگی باشد تا بتوانند به امورات منزل و فرزندان خود نیز رسیدگی کنند و الزامی برای خروج از منزل نداشته باشند.

وی اضافه کرد: کمیته‌امداد از محل صندوق امداد و ولایت، حداکثر پنج میلیون تومان را تحت عنوان وام کارگشایی به افراد بی‌بضاعت می‌دهد حتی اگر این افراد تحت پوشش کمیته‌امداد نباشند، همین که نیازمند باشند می‌توانند این وام را دریافت کنند.

انتهای پیام/م

تسهیلات کارگشایی به نیازمندان لرستان پرداخت می‌شود

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.