ثبت نام بیش از ۴ هزار نفر از قزوین برای پیاده روی اربعین

مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: تا کنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر برای شرکت در مراسم پیاده روی بزرگ اربعین، در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین در نشست ستاد اربعین با اشاره به ثبت نام ۴ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر گذرنامه دریافت کرده اند.

کلانتری افزود: موضوع کاهش هزینه روادید باید اطلاع رسانی شود تا علاقمندان بیشتری ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هزینه اخذ روادید با احتساب پوشش‌های بیمه‌ای و خدمات درمانی ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان تعیین شده است و نحوه بازگرداندن مابه التفاوت قیمت پرداختی برای کسانی که با قیمت‌های قبلی ثبت نام کرده اند پس از اربعین اعلام خواهد شد.

مدیر حج و زیارت همچنین درباره ویزای ارزان قیمت و تقلبی خارج از سامانه نیز به متقاضیان سفر هشدار داد.

استاندار نیز با اشاره به سابقه عزاداری اربعین گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری بهتر است این مراسم به شکل سنتی اجرا شود و این حرکت، مردمی و خود جوش باشد.

عبدالمحمد زاهدی اضافه کرد: با توجه به میزبانی و پذیرایی مردم عراق، موکب‌های ایرانی می‌توانند خدمات خود را معطوف به بهداشت و درمان کنند.

خورشیدی مسئول اطلاع رسانی ستاد اربعین نیز گفت: ۶۹ موکب رسمیِ استان قزوین، در این مراسم به زائران خدمات ارائه می‌دهند و جمعی از خادمان از دو روز پیش برای انجام مقدمات، عازم عراق شده اند.

سال گذشته ۱۹ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند.

انتهای پیام/

نشست ستاد اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار