عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

مجاری و تاسیسات شهری در معرض تخریب هستند/ ارزش 10 هزار میلیارد تومانی کانال‌های شهری

امانی با بیان اینکه تاسیسات و مجاری شهری بیش از 10 هزار میلیارد تومان ارزش دارد، گفت:‌ این سرمایه‌ها در معرض آسیب و تخریب قرار گرفته‌اند.

کاظمیمجاری و تاسیسات شهری در معرض تخریب است/ ارزش 10 هزار میلیارد تومانی کانال‌های شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در نود و سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در موضوع آب مسئله مدیریت آب‌های سطحی است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اطلاعات کسب شده در این حوزه تصریح کرد: طرح عملیاتی و اجرایی برای این کار وجود دارد، اما به دلیل عدم توجه کافی و وضعیت اقتصادی بودجه مناسب اجرای پروژه‌ها پیشرفت‌ چشمگیری نداشته و در بعضی موارد متوقف است.

امانی با بیان اینکه در این راستا با توجه به اهمیت ایمنی شهر و لزوم ارتقای کیفیت زندگی شهروندان لازم است که به مدیریت آب‌های سطحی توجه شود، ادامه داد: حفظ سرمایه‌ها و نگهداشت مجاری و تاسیسات موضوع دیگری است که به قدر کافی به آن توجه نشده است.

وی با بیان اینکه کانال و تاسیسات موجود بیش از 10 هزار میلیارد تومان ارزش دارد، تصریح کرد: این سرمایه در اثر بی‌توجهی طی سالیان گذشته در معرض تخریب قرار گرفته است.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نگهداری شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی شامل حفاظت، ترمیم و بهره‌برداری یک موضوع تخصصی است، خاطر نشان کرد: در بهترین حالت تنها تمیز کردن آن مد نظر قرار گرفته است و این اقدام کافی نیست و موجب هدر رفت سرمایه‌های موجود می‌شود.

وی افزود: نگهداری این شبکه باید به صورت کاملا تخصصی با اقداماتی چون پایش، حفظ حریم، جلوگیری از دخل و تصرفش و مرمت در دستور کار حوزه فنی عمرانی قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: خواهشمندم در اجرای ماده 73 قانون شوراها مراتب را به شهردار تهران اعلام کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار