حاشیه‌های عجیب پشت صحنه اجرای ارکستر ملی

اتفاقات متفاوتی در پشت صحنه جدیدترین اجرای ارکستر ملی اتفاق افتاد که شاید تا به حال در هیچ یک از اجرا‌ها رخ نداده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شامگاه شنبه ۲۱ مهرماه ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی در تالار وحدت «حدیث سرفرازی» را اجرا کردند. با وجود مشکلات صدابرداری و بی نظمی در ورود به سالن، این کنسرت با اجرای قطعاتی ارزشی در وصف اباعبدالله الحسین (ع)، شهدای کربلا و امام علی (ع) برگزار شد.

حاشیه‌های عجیب پشت صحنه اجرای ارکستر ملی

پس از پایان اجرا با حضور حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، از آهنگسازان قطعات اجرا شده تقدیر شد و هنرمندان به پشت صحنه رفتند.

حاشیه‌های عجیب پشت صحنه اجرای ارکستر ملی

 نوازندگان لباس‌های خود را عوض کردند و با ساز هایشان از یک استیج خارج شدند.شهبازیان و اصفهانی با خارج شدن نوازندگان از سالن‌ها  وارد اتاق مهمانان ویژه تالار شدند. نکته عجیب در پشت صحنه این اجرا حضور طرفداران موسیقی در اتاق ویژه مهمانان بود که در یک اتاق ۱۶ متری، شاید بیش از ۱۵ نفر از طرفداران این هنرمندان حضور داشتند. همه به هنرمندان خسته نباشید می‌گفتند و تلاش می‌کردند با رهبر ارکستر ملی ایران و خواننده مهمان این ارکستر عکس یادگاری بگیرند. عده‌ای از علاقه‌مندان به خوانندگی، فرصت را مناسب دیدند که با اصفهانی درباره آواز و موسیقی صحبت کنند و توصیه‌هایی را بشنوند.

ظاهرا ماموران تشریفات تالار وحدت کمی در جلوگیری از ورود افراد متفرقه به پشت صحنه، سهل انگاری کرده بودند که طرفداران به راحتی توانستند در آنجا حضور داشتند هر چند در این اجرا بلیت فروشی انجام نشده بود و از تعدادی افراد خاص دعوت به عمل آمد اما برخی از دوستداران هنر توانستند خود را به پشت صحنه برسانند.

البته اصفهانی با آغوش باز از این طرفداران پر هیجان استقبال می‌کرد و با احترام با آنها صحبت می‌کرد هر چند شهبازیان به دلیل خستگی از تمرینات ارکستر و اجرای برنامه و به دلیل اینکه سن و سالی از او گذشته است توان زیادی در پاسخگویی به طرفداران نداشت و در گوشه‌ای نشسته بود.

صفی پور که برای بدرقه برخی از شخصیت‌های سیاسی حاضر در کنسرت، به محوطه بیرون تالار وحدت رفته بود برای ادای احترام به اصفهانی و شهبازیان به پشت صحنه آمد. صفی پور گفت: «استاد شهبازیان،استاد اصفهانیان خسته نباشید. واقعا اجرای خوبی بود. امیدوارم که این همکاری ادامه داشته باشد.»

شاید نزدیک به یک ساعت محمد اصفهانی به طرفدارانش توجه می‌کرد، حرف آنها را گوش می‌کرد و با آنها عکس یادگاری می‌گرفت.

حاشیه‌های عجیب پشت صحنه اجرای ارکستر ملی

سپس مسئولان تشریفات کمی سالن را خالی کردند که اصفهانی بتواند با آهنگسازان قطعاتی که اجرا کرده بود، کمی گپ بزند. پس از احوال پرسی هنرمندان، شهبازیان به دلیل خستگی می‌خواست زودتر جمع را ترک کند اما اصفهانی از دخترش که در کنسرت حاضر بود خواست فرصت را از دست ندهد و پیش از رفتن رهبر ارکستر، عکس سه نفری بگیرند.

در روز‌هایی که سلبریتی‌ها رابطه شان با طرفدارانشان بسیار کمرنگ شده و فقط در فضای مجازی با برخی از دوستدارانشان صحبت می‌کنند، اصفهانی به خوبی به دردِ دل‌های حاضران در اتاق گوش می‌کرد و به برخی از علاقه‌مندان به حضور در عرصه موسیقی توصیه‌هایی را می‌کرد. هر چند حضور در پشت صحنه تالار وحدت توفیقی باشد که یکبار نصیب دوستداران هنر اول بشود اما بی تردید نزدیک شدن آنان به هنرمندان و رابطه مستقیم دو طرف، می‌تواند به ترویج موسیقی و نزدیک شدن مردم به هنرمندان کمک کند.

انتهای پیام/

پشت صحنه اجرای ارکستر ملی در تالار وحدت

برچسب ها: موسیقی سنتی ، کنسرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار