مدیرعامل بیمه سلامت مطرح کرد؛

پرداخت هزار میلیارد تومان به ارائه دهندگان خدمت تا هفته آینده/ اولویت پرداخت مطالبات با شرکت داروسازی است

موهبتی گفت: هفته آينده هزار ميليارد تومان به ارائه دهندگان خدمت پرداختی خواهيم داشت، تاکنون بيش از ٥٠ هزار ميليارد تومان به ارائه دهندگان پرداخت شده است.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاهر موهبتی مدير عامل سازمان بيمه سلامت در نشست خبری كه صبح امروز در ساختمان بيمه سلامت برگزار شد، اظهار كرد: در سال ٧٤ قانون بيمه همگانی برای اينكه گروه‌های مختلف تحت پوشش بيمه قرار گيرند، تصويب شد؛ امروز ٤٠ ميليون نفر تحت پوشش بيمه هستند كه ٨٥ درصد آنها بيمه رايگان دارند و بيمه پرداز نيستند و دولت حق بيمه آنها را پرداخت می‌كند.

موهبتی بيان كرد: هفته آينده هفته بيمه سلامت است كه برنامه‌هايی برای آن داریم؛ جلسه شورای عالی بيمه را داشتيم كه در آنجا برای افراد دياليزی افزايش قيمت در نظر گرفتیم كه در ٤ سال گذشته هيچ افزايشی نداشته‌ايم.

بیش از ١٦ هزار دیالیزی تحت پوشش بیمه هستند

وي ادامه داد: ١٦ هزار و ٥٠٠ نفر افراد دياليزی تحت پوشش بيمه هستند كه هزار و ٧٠٠ نفر آن ها در منزل دياليز می‌شوند و خدمات درب منزل دريافت می‌كنند؛ سهم دياليز خونی ٤٥ هزار تومان بود كه به ٦٥ هزار تومان افزايش پيدا كرده است و خدمات با كيفيت‌تری ارائه خواهد شد.

پرداخت مطالبات انجمن داروسازان منظم شده است

مدير عامل بیمه سلامت تشريح كرد: هيچ تأخيری در ارائه خدمات نداريم؛ پرداخت مطالبات انجمن داروسازان منظم شده است و تأخيری وجود ندارد؛ هفته آينده هزار ميليارد تومان به ارائه دهندگان خدمت پرداختی خواهيم داشت، تاکنون بيش از ٥٠ هزار ميليارد تومان به ارائه دهندگان پرداخت شده است.

موهبتی گفت: ٣ هزار ميليارد اسناد ارائه شده است و حق مطالبات را دريافت كرده‌اند؛ اولويت پرداخت مطالبات با شركت داروسازی است، در بخش غير دولتی٦٠ درصد پرداخت شده است، در پرداخت ها به روز هستيم و می‌توان گفت از به روز هم كمی جلوتر هستيم؛ از شروع سال ٩٧ و مطالباتی كه منتهی به سال ٩٦ باشد، اعتبارات پرداخت شده است.

وی اظهار كرد: ايام بودجه پيش رو است، برای اينكه امورات كار پيش رود در سال ٩٧ برنامه‌هايی داشتيم شامل بحث حذف همپوشانی، استحقاق سنجی و ايجاد پايگاه درمان كشور كه در همه حوزه‌ها توفيقاتی داشتيم و در انجام كارها موفق بوده‌ايم؛ نمی‌شود حكمی را در قانون برنامه ٦،٧ يافت كه ما در آن ورود كرده باشيم كه ثمر نداشته باشد.

باید یاد بگیریم در چهارچوب بودجه هزینه کنیم

مديرعامل سازمان بيمه گفت: از سازمان برنامه و بودجه تقاضا داريم كه در سال ٩٨ بودجه را واقعی در نظر بگيرد؛ بايد ياد بگيريم در چهارچوب بودجه هزينه كنيم و رفتار ما در خصوص خريد خدمت بايد در چارچوب بودجه باشد تا بودجه واقعی ديده شود.

وی ادامه داد: در جلساتی كه با سازمان برنامه و بودجه داشتيم قرار شد اولويت بحث سلامت باشد؛ اگر محدوديت منابع داشتيم با مردم صحبت كنيم تا بسته كم شود؛ بايد واقع بين باشيم اگر نداريم بايد در فرايند هزينه‌ها مديريت كنيم، اميدوارم حمايت‌ها تداوم داشته باشد.

موهبتی بیان کرد: در سال 92 پیشنهادی دادیم مبنی بر اینکه هزینه سلامت از جیب مردم کاهش یابد و هم اکنون 83 درصد از مراجعه کنندگان از این کار رضایت دارند؛ خدمات بیمه را باید تقویت کنیم، 95 درصد خدمات مربوط به بیمه دولتی است، امیدواریم منابع کشور اجازه دهد تا بودجه این سازمان واقعی شود و بتوانیم خدمات‌مان را بیش از قبل ادامه دهیم. 

بودجه در بخش سلامت باید واقعی دیده شود

مدیرعامل بیمه سلامت اظهار کرد: بودجه دولت در بخش سلامت باید واقعی دیده شود و نگاه به سلامت باید متفاوت باشد؛ با کمک دولت، مردم و مجلس امیدوارم سال آینده بودجه واقعی‌تری دیده شود تا بتوان خدمات بهتری را ارائه داد؛ ما باید از هر حادثه‌ای که نظم پرداختی‌هایمان را به هم می‌زند، جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: بیمه رایگان مربوط به کسانی است که توان پرداخت حق بیمه خود را ندارند؛ هیچ کاستی‌ای در بخش دولتی وجود ندارد، همه پزشکان تخصص و حرفه کامل دارند، مناسب سازی محیط بسیار خوب انجام شده و توان بخش دولتی بسیار مناسب است، شک نکنید بخش دولتی توانمند است.

موهبتی تشریح کرد: در ‌آیین نامه مقرر شده است پرداخت‌ها اقساطی شود؛ بیماران بستری 70 درصد و بیماران سرپایی30 درصد از خدمات بیمه را پرداخت می‌کنند؛ با هزار میلیارد تومانی که در هفته آینده به شکرت‌ها پرداخت می‌شود، در بخش دولتی ۷۰ درصد شهریور ماه ۹۵ و ۱۰۰ درصد تیرماه ۹۷ را پرداخت کرده‌ایم و در بخش غیر دولتی ۶۰ درصد تیرماه و ۱۰۰ درصد خردادماه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بیمه سلامت اظهار کرد: 11 مورد برخورد نادرست در سامانه 1666 داشتیم که مشکل رفع و با آنها برخورد شد؛ حدود 75 درصد شهرهای کشور طرف قرارداد هستند؛ ما نماینده 40 میلیون بیمه شده هستیم و مسیری را جز سامانه 1666 برای شکایت نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار