فرانس ۲۴: احتمال شکست مرکل در انتخابات محلی باواریا

جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد حزب آنگلا مرکل با کسب ۳۵ و نیم درصد از آرا در انتخابات منطقه‌ای باواریا ضعیف‌ترین نتیجه خود را در این ایالت کسب کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، نظرسنجی از رای دهندگان نشان می‌دهد حزب آنگلا مرکل با کسب ۳۵ و نیم درصد از آرا در انتخابات منطقه‌ای باواریا ضعیف‌ترین نتیجه خود را از سال ۱۹۵۰ تاکنون در این ایالت کسب کرده است.

انتخابات پارلمان محلی در بایرن آلمان خطر شکست محافظه کاران و موفقیت سبز‌ها و راستگرایان افراطی را به دنبال دارد.  

۹ و نیم میلیون نفر از مردم باواریا در آلمان امروز به شرکت در انتخابات دعوت شدند. این انتخابات برای محافظه کاران آلمانی در حزبی که با آنگلا مرکل تشکیل ائتلاف داده، انتخاباتی خطرناک است. این حزب از سال هزار و نهصد و پنجاه بر این منطقه حاکم است و هم اکنون می‌بایست با سبز‌ها و راستگرایان افراطی به رقابت بپردازد.

گزارشگر این شبکه گفت: در این منطقه که عمدتا از طرفداران محافظه کاران هستند، نزدیک به ده میلیون نفر به شرکت در انتخابات و انتخاب نمایندگان پارلمان محلی دعوت شده اند.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان یکی از رای دهندگان را پخش کرد. او گفت: امیدوارم که اتحادیه سوسیال مسیحی با تصاحب اکثریت کرسی‌های پارلمان، پیروز شود و باواریا همچنان منطقه‌ای قدرتمند بماند.  

گزارشگر ادامه داد: اما امکان به یاس مبدل شدن این امیدواری وجود دارد. چرا که اتحادیه دموکرات مسیحی که از شصت و چهار سال پیش قدرت را در این منطقه در اختیار دارد، ممکن است با شکستی تاریخی مواجه شود. بر اساس نتایج به دست آمده در آخرین نظرسنجی‌ها سی و پنج درصد از رای دهندگان در این انتخابات به اتحادیه دموکرات مسیحی رای خواهند داد و در صورت تحقق این پیش بینی این حزب جایگاه اکثریتی خود در پارلمان محلی باواریا را از دست خواهد داد. اتحادیه سوسیال مسیحی متحد حزب آنگلا مرکل یا به عبارتی متحد حزب او ‹اتحادیه دموکرات مسیحی› است.  

حزب آلترناتیو برای آلمان بر اساس پیش بینی نظرسنجی‌ها دوازده درصد از کل آراء را تصاحب خواهد کرد. امکان راهیابی این تشکل ضد مهاجرت به پارلمان دور از ذهن نیست.  

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان مارتین زیشرت Martin Sichert نامزد حزب آلترناتیو برای آلمان را پخش کرد. او گفت: رای‌دهندگان به ما می‌گویند که از سیاست‌های ضعیف مهاجرتی اعمال شده از سوی اتحادیه سوسیال مسیحی و اتحادیه دموکرات مسیحی ناامید شده اند چرا که این حزب درست عکس حرف‌هایی که می‌زند را انجام می‌دهد.  

گزارشگر ادامه داد: امکان موفقیت سبز‌ها در این انتخابات نیز منتفی نیست. نظرسنجی‌ها کسب هجده درصد از کل آراء را توسط سبز‌ها پیش بینی کرده اند. سبز‌ها با کسب این تعداد رای به حدی در موضع قدرت قرار می‌گیرند که ممکن است بتوانند در ائتلافی غیرمعمول علیه ائتلاف حاکم بر باواریا حضور بیابند.

گزارشگر افزود: نخست وزیر باواریا صبح امروز نسبت به موفقیت حزبش ابراز امیدواری کرد. اما حقیقت این است که شکست حزب او ممکن است در خط مشی سیاسی دولت آنگلا مرکل تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار