هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

107 نهاد داخلی و خارجی بر انتخابات افغانستان نظارت می کند

سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان گفت 107 نهاد داخلی و خارجی بر انتخابات این کشور نظارت می کند.

107 نهاد داخلی و خارجی بر انتخابات افغانستان نظارت می کندسید حفیظ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت 107 نهاد داخلی و خارجی بر انتخابات این کشور نظارت می کند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۰۷ نهاد داخلی و خارجی و در مجموع ۲۳۴ هزار نفر برای نظارت بر انتخابات افغانستان اعتبارنامه گرفته اند.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با تاکید بر اراده این کمیسیون و دولت بر برگزاری انتخاباتی شفاف و عادلانه گفت که هیچ فرد و نهادی حق مداخله در امور کمیسیون انتخابات را ندارد و خاطیان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

هاشمی درباره گزارش برخی رسانه ها مبنی بر حذف پنج نامزد انتخاباتی از سوی کمیسیون انتخابات تاکید کرد که تمامی اخبار و اطلاعات و بیانیه ها به طور رسمی از طریق این کمیسیون اعلام خواهد شد و هیچ خبری پیش از اعلام رسمی نباید مورد استناد قرار بگیرد.

وی همچنین با اشاره به مسائل امنیتی در افغانستان و حملات متعدد به ستادهای انتخاباتی در ولایت های مختلف این کشور بیان داشت: از آغاز پروسه انتخابات تاکنون ۹ نامزد انتخابات کشته شده اند و باید نیروهای امنیتی در این مورد توجه ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است که انتخابات پارلمانی افغانستان قرار است در ۲۸ ماه جاری برگزار گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار