عزیزاللهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واردات شیر خشک منتفی شد

یک مقام مسئول گفت: بنابر تصمیم اخیر کمیسیون اقتصادی دولت، واردات شیر خشک منتفی شد.

واردات شیر خشک منتفی شدعلیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تعیین تکلیف واردات شیرخشک اظهار کرد: بنابر تصمیم اخیر کمیسیون اقتصادی دولت، واردات شیر خشک منتفی شد.

وی افزود: اگرچه دبیرانجمن صنایع لبنی معتقد است که  ورودی شیر خام کارخانه‌های لبنی 25درصد کاهش یافته است، اما کمیسیون اقتصادی دولت براساس شواهد موجود این امر را نپذیرفت.

عزیزاللهی با بیان اینکه تولید شیرخام کشور جوابگوی مصرف داخل و صادرات است، بیان کرد: دعوای میان صنایع لبنی و دامداران به وارد نشدن شیرخشک منجر شد.


بیشتر بخوانید: واردات شیرخشک تیشه به ریشه تولید داخل می‌زند/ رونق صادرات بهانه‌ای برای کارخانه‌های لبنی


مدیرعامل اتحادیه دامداران ادامه داد: از مجموع شیر تولیدی کشور حدود یک میلیون تن به تولید لبنیات صادراتی و 600 تا 700 هزارتن تولید شیرخشک  اختصاص می‌یابد که این امر نشان می‌دهد که هیچ کمبودی در تولید شیرخام کشور نداریم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا با استمرار افزایش صادرات  در پی نوسان نرخ ارز، این امکان وجود دارد که تمام نیاز کشور از شیر خام تولید داخل تامین شود، تصریح کرد: اگر روزگاری میزان صادرات به بازارهای منطقه بیش از رقم فعلی باشد، در آن صورت کارخانه های لبنی می‌توانند موضوع واردات شیر خشک را مطرح کنند که در آن زمان از دولت انتظار می رود که از اختصاص ارز دولتی به واردات شیرخشک اجتناب کند چرا که به دلیل بالا بودن نرخ دلار، حتی در صورت بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما باز هم برای صادرکنندگان صرفه اقتصادی دارد.

انتهای پیام/

دعوای صنایع لبنی و دامداران به منتفی شدن واردات شیر خشک انجامید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۵۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
قیمت قوطی شیر خشک صد در صد افزایش یافته جالب اینه که همزمان از وزنش هم کم کردن قوطی تقریبا نصفه هست .
مسئولین مچکریم
آخرین اخبار