جزیره اوکینوشیما در ژاپن جزیره‌ای است که ورود به آن تنها برای مردان مجاز است.

جزیره‌ای که زنان نمی‌توانند وارد آن شوند +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جزیره کوچک اوکینوشیما در جنوب ژاپن با داشتن سه معبد مقدس منتسب به خدایان شیتو تنها برای بازدید و عبادت مردان است و هیچ زنی حق ورود به این جزیره را ندارد.

سه معبد کوچک موجود در این جزیره مقبره بزرگ موناکاتا را تشکیل می‌دهند. این مکان محلی مقدس برای ژاپنی‌ها می‌باشد. قرار است به زودی در لهستان کنفرانس یونسکو برگزار شود و ثبت جزیره اوکینوشیما مورد بررسی قرار گیرد. هر ساله تعداد زیادی از مردان ژاپنی برای عبادت به این جزیره 0.3 مایل مربع مساحت مراجعه می‌کنند.

حضور در این جزیره مقدس از قوانین خاصی پیروی می‌کند. به عنوان مثال همه مردان قبل از پا گذاشتن به این جزیره باید بدن خود را از هرگونه آلودگی پاک کنند و سپس وارد جزیره شوند. هیچ کس اجازه ندارد هیچ شی‌ای را از جزیره اوکینوشیما با خود خارج کند و پس از ترک جزیره نباید چیزهایی را که دیده برای شخص دیگری تعریف کند.

علت عدم اجازه زنان برای ورود به این جزیره قوانین و سنت‌های خدایان شیتو می‌باشد. در سال 1905 پرسنل ژاپنی و روسی در اثر جنگ در سواحل این جزیره کشته شدند. آب‌های اطراف این جزیره در قرن چهارم و پنجم میلادی مسیر تجاری مهمی بین ژاپن، چین و شبه جزیره کره محسوب می‌شد. در آن دوران ملوانان و خدمه کشتی‌ها برای عبادت به این جزیره می‌آمدند و هدایای زیادی را به عنوان نذر به معبد پیشکش می‌کردند.

کارشناسان دلیل عدم امکان ورود زنان به جزیره اوکینوشیما را در تاریخچه این جزیره می‌دانند. در گذشته ملوانان و مردان جنگی برای کسب درآمد و یا محافظت از کشور، خانواده خود را ترک می‌کردند و هیچ‌گاه زنان خود را به این جزیره نمی‌آوردند. لذا حضور مردان در این جزیره به شکل یک سنت درآمده است. اگر جزیره اوکینوشیما در سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شود ژاپن دارای 17 اثر فرهنگی و تاریخی ثبت شده در یونسکو خواهد شد.

جزیره‌ای که زنان نمی‌توانند وارد آن شوند +تصاویر

جزیره‌ای که زنان نمی‌توانند وارد آن شوند +تصاویر


بیشتر بخوانید: جاذبه‌های ناشناخته در سراسر جهان +تصاویر


انتهای پیام/

جزیره‌ای که ورود به آن برای زنان ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار