پورابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت پاسخگوی نحوه مقابله با تحریم‌ اشخاص حقیقی و حقوقی به مجلس باشد/در لیست تحریم‌های سازمان ملل قرار نداریم

رئیس کمیسیون اقتصادی اشاره به راهکارهای دولت و مجلس برای مقابله با تحریم‌های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی گفت: دولت و وزارت امور خارجه در این زمینه مسئول بوده و باید به مجلس پاسخگو باشند.


در لیست تحریم‌های سازمان ملل قرار نداریم/ دولت و وزارت امور خارجه باید در راستای مقابله با تحریم‌های بانکی علیه ایران به مجلس پاسخگو باشندمحمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راهکارهای دولت و مجلس برای مقابله با تحریم‌های بانکی  اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا اظهار کرد: دولت و وزارت امور خارجه در این زمینه مسئول بوده و باید به مجلس پاسخگو باشند.

وی افزود: درحوزه مراودات بانکی طبق خبرهای وزیر امور خارجه هماهنگی‌هایی با بانک‌های اروپایی انجام شده و امیدوارم که بتوانیم ظرف هفته‌های آینده شرایط مساعدی را به منظور نقل و انتقال منابع ارزی ایران ایجاد کنیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: ما در لیست تحریم‌های سازمان ملل قرار نداریم و این سازمان رسما اعلام کرده که ما را از لیست سیاه خارج کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در حال حاضر ایران هیچ گونه محدودیت تحریمی از جانب اتحادیه اروپا ندارد و تنها مسئله اثرگذار لیست تحریم‌های آمریکا با رفتاری غیرکارشناسی و غیر قانونی است.

وی ادامه داد: امیدوارم که بتوانیم با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای دفاع از حق مردم و مقابله با اقدامات غیرقانونی آمریکا شرایط مساعدی را برای کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار