بعد از گذشت ۱۳ روز

پادشاه عربستان بالاخره دستور تحقیق در خصوص ناپدید شدن خاشقجی را صادر کرد

بعد از گذشت ۱۳ روز از ناپدید شدن جمال خاشقجی، ملک سلمان به دادستانی عربستان دستور داد تا تحقیقاتی را در این رابطه انجام دهد.

پادشاه عربستان بالاخره دستور تحقیق در خصوص ناپدید شدن خاشقجی را صادر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود، پادشاه عربستان سعودی، بعد از گذشت ۱۳ روز از ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، به مسئولان دادستانی عربستان دستور داد تا تحقیقاتی را برای بررسی این موضوع انجام دهند.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی منتقد محمد بن سلمان، سه‌شنبه 10 مهر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و برخی گزارش‌ها حاکی از پیدا شدن جسد مثله‌ شده وی در یکی از خیابان‌های استانبول است.

مقامات ترکیه‌ شنبه گذشته اعلام کردند همزمان با ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول، تیمی ۱۵ نفره وارد این ساختمان شده و ساعتی بعد این تیم با هواپیمای شخصی استانبول را به مقصد ریاض ترک کرده‌ است و اکنون اعلام شده که چند مرد همزمان با ناپدید شدن خاشقجی جعبه‌هایی را از داخل ساختمان کنسولگری بیرون برده‌اند. جعبه‌هایی که گفته می‌شود احتمالا حاوی جسد قطعه‌قطعه شده وی بوده‌اند.

رسانه‌های ترکیه‌ای حتی به نقل از مقامات امنیتی این کشور اعلام کردند که فیلم و نوار صوتی شکنجه و قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان توسط عوامل امنیتی سعودی را در اختیار دارند. پس از این اظهارنظر مقامات دولتی ترکیه، بسیاری از نهادهای بین‌المللی و روزنامه‌نگاران جهان خواستار تحقیقات شفاف و بی‌طرفانه درباره ناپدیدشدن مشکوک این روزنامه نگار شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، ترکیه ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
برای دنیا ثابت شد که حقوق بشر آمریکائی یعنی: پول و دلار=باخون یک شهروند بیگناه حتی اگر شهروند آمریکائی باشد اول پول و دلار بعد حقوق یک بشر...اگر در یک کشور دیگر و در یک سفارتخانه ای غیر از عربستان یک نفر آمریکائی کشته و بدنش مثله می شد باز کنگره - دموکراتها - جمهوری خواهان - رئیس جمهور .....و مقامات و سازمانهای آمریکائی و وابستگان بین المللی آمریکا در جهان و یا سازمان ملل اینهمه تعلل و مسامحه می کردند؟ و خون را برابر پول و دلار ارزش گزاری می کردند؟؟؟همه در دنیا به یاد دارند بعد از واقعه11سپتامبر همین آمریکائیها و متحدانش با بهانه های واهی چه بلائی بر سر افغانستان و سپس عراق آوردند.........اما حالا چه؟؟
آخرین اخبار