مضرات مصرف مواد غذایی کپک زده/ آیا کپک های غذایی خطرناکند؟

متخصص طب سنتی بااشاره به مضرات مصرف مواد غذایی کپک زده گفت: کپک‌ها انواع مختلفی دارند و سیستم ایمنی افراد به برخی از آن‌ها واکنش نشان می‌دهد.

خطر مسمومیت در پی جفت‌و جور نشدن ساختار کپک‌ها با سیستم ایمنی شمامحمد باقر مینایی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره علت ممنوعیت مصرف مواد کپک زده و ضررهای حاصل از مصرف آن‌ها اظهار کرد: کپک‌ها انواع مختلفی دارند و سیستم ایمنی افراد مختلف به برخی از آن‌ها واکنش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: ممکن است مصرف موادی مثل پنیر یا نانی که  بخشی از آن کپک زده هیچ مشکلی برای بسیاری از افراد ایجاد نکند؛ در واقع وجود بسیاری از انواع کپک مهم و ضروری است و از آن‌ها برای تولید دارو و دیگر مصارف مفید استفاده می کنند و موجب نجات جان انسان‌ها می‌شود؛ برای مثال در جنگ جهانی که بیماری طاعون بسیار رواج پیدا کرده بود، سربازانی که مجبور به خوردن نان‌های کپک زده شده بودند زنده ماندند.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: در مجموع این ماده در صورت استفاده درست، بسیار مفید است و بستگی دارد که مصرف آن چه زمانی، در چه سنی، چگونه و توسط چه فردی باشد؛ اما با توجه به واکنش احتمالی بدن،‌برای جلوگیری از ایجاد مسمومیت‌های غذایی بهتر است تا حد امکان از مصرف آن خود داری کنیم.

وی در انتها یادآوری کرد: وجود اشکالاتی مثل انواع کپک‌، کرم خوردگی‌ و اندازه‌های متفاوت، نشانه سلامت میوه‌ و عدم استفاده از سموم شیمیایی برای رشد آن‌هاست.

انتهای پیام/

خطرات مصرف مواد غذایی کپک زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
طب سنتی اشتباه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
کپک نان خطرناک ترین نوع کپک و نابود کننده کبد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
طب سنتی برخی مواقع اشتباه تجویز میکنه. مواظب باشید
آخرین اخبار