شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احتمال انحلال شورای عالی پس از تصویب پارلمان وجود دارد

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: اگر ساختار پارلمان به تصویب نهایی برسد، احتمال انحلال شورای عالی سیاستگذاری وجود دارد.


احتمال انحلال شورای عالی پس از تصویب پارلمان وجود دارداحمد شریف، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتشار اخباری در یکی از نشریه‌های اصلاح‌طلب مبنی بر پیشنهاد کاهش اعضای شورای عالی از سوی عارف اظهار کرد: در ترکیب اعضای شورای عالی سیاستگذاری باید اکثریت اعضا شخصیت‌های حقوقی باشند اما در ترکیب فعلی تعداد اعضای حقوقی کمتر از اعضای حقیقی است.

وی درباره علت کاهش اعضای شورای عالی با تاکید مجدد بر اینکه تعداد شخصیت‌های حقیقی بیشتر از شخصیت‌های حقوقی است، اظهار کرد: اگرچه  اعضای شورای عالی از جایگاه بالایی برخوردارند، اما احتمالا تصمیماتی در خصوص تغییرات در ترکیب این شورا گرفته شود.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در خصوص مطرح شدن پیشنهاداتی درباره ادغام شورای عالی سیاستگذاری با پارلمان اصلاحات تصریح کرد: پیشنهادات مختلفی در زمینه ادغام شورای عالی با پارلمان اصلاحات یا انحلال شورای عالی مطرح شده که قرار است این مسائل در کمیته سیاسی شورای هماهنگی بررسی شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب  ادامه داد:  هنوز هیچ بحثی در مورد انحلال شورای عالی سیاستگذاری از طرف شورای هماهنگی مطرح نشده است اما  ترکیب این شورا تا تعیین تکلیف طرح پارلمان اصلاحات موقت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ساختار پارلمان اصلاحات به تصویب نهایی برسد، احتمال انحلال شورای عالی سیاستگذاری وجود دارد چراکه یکی از نظر‌ات پیشنهادی احزاب این است که ساختار‌های موازی منحل شود و تعدد نهاد در تصمیم گیری در جریان سیاسی اصلاح‌طلبان نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار