کد خبر: ۶۶۹۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی گفت: بازار، یکی از چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است که از تمام موضوعات مهم‌تر است، بسیاری از شــرکت‌ها بازار مشخصی در داخل ندارند.

ضرورت رونق بازار داخلی شرکت‌های دانش‌بنیان برای پایداریبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمود مهرداد شکریه دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی درباره چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: یکی از مهمترین چالش های عمده شرکت‌های موجود، شــرکت‌های کوچک و نوپا (حدود 49 درصد از کل شرکت‌های دسته دوم) با منابع محدودی اعم از مالی، انسانی، زیرساختی است که در ابتدای راه تجاری سازی بوده و مشخص نیست تا چند سال دیگر پایدار بمانند.

وی ادامه داد: بازار، چالش دیگری است که از تمام موضوعات مهم تر اســت. بسیاری از شــرکت‌ها بازار مشخصی در داخل ندارند و صرفاً بر اساس یک توانمندی و علاقمندی فردی شکل گرفته‌اند یا اینکه به رغم وجود بازار داخلی توانایی کسب سهم مناســبی از آن را ندارند. در مورد صادرات هم که توانایی های بیشــتری مورد نیاز اســت که عمدتاً شــرکت‌های کوچک و متوسط از آن بی بهره هستند.

مهرداد شکریه یادآوری کرد: حوزه مواد و ساخت پیشرفته، موضوعی فرارشته‌ای بوده و به نحوی با تمام 9 حوزه مذکور مرتبط است اما عمده شرکت‌های این حوزه در دسته دوم با عنوان «مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی» قرار می‌گیرند که در مجموع 388 شرکت دانش‌بنیان (11 درصد کل شرکت‌های دانش‌بنیان)در این دسته حضور دارند. در کل شرکت‌های این دسته، 152 شرکت نوپا نوع 1، 117 شرکت‌ تولیدی نوع 2، 82 شرکت تولیدی نوع 1 و همچنین 37 شرکت نوپا نوع 2 حضور دارند.

انتهای پیام/

ضرورت رونق بازار داخلی شرکت‌های دانش‌بنیان برای پایداری

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر