افتخاری گفت: در همسایگی ما، کشور‌های افغانستان، پاکستان و عربستان بدون سینما هستند و ما می‌توانیم از ظرفیت سینما برای فرهنگ سازی در این کشور‌ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی افتخاری دبیر شورای ارتقا و آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکار سنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشست خبری که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برای نخستین بار در حوزه فیلم کودک ورود پیدا کرده است و معتقد هستیم هر چه در این حوزه فعالیت داشته باشیم، مطمئنا ثمرات آن را در آینده مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: در گذشته ارتباط زیادی میان معاونت پیشگیری از وقوع جرم و سینما وجود نداشت، اما این معاونت از چندین سال پیش به این حوزه ورود پیدا کرد و در جشنواره فیلم فجر آثاری را به عنوان آثار برتر انتخاب کرده است.

افتخاری ادامه داد: فیلم کار کثیف در سال گذشته به عنوان فیلم برتر در حوزه پیشگیری شناخته شد و ما امروز مشاهده می‌کنیم که طی ماه‌های گذشته تعدادی از افراد جامعه به علت مصرف مشروبات الکلی دست ساز جان خود را از دست دادند و یا نابینا شدند و فیلم کار کثیف به این موضوع پرداخته و این اتفاق را پیش بینی کرده بود که اگر این فیلم به درستی دیده می‌شد، امروز شاهد این اتفاقات نبودیم.

وی گفت: فیلم بدون تاریخ، بدون امضا نیز سال گذشته با همکاری معاونت پیشگیری ساخته و به عنوان تنها نماینده کشور ما برای جشنواره کن انتخاب شد.

افتخاری افزود: کشور آمریکا با استفاده از ظرفیت‌های هالیود توانسته از سینما بهره زیادی ببرد.

وی بیان کرد: در همسایگی کشور ما، کشور‌های افغانستان، پاکستان و عربستان بدون سینما هستند و ما می‌توانیم از ظرفیت سینما برای فرهنگ سازی در این کشور‌ها استفاده کنیم.

دبیر افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه برای پیشگیری از جرم، موسیقی و فیلم ساخته و در آن به موضوعات کودک و طلاق پرداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار