مخبر:

امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام راحل گفت: امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و شما باید نقش شهدایی مانند همت را بر عهده بگیرید.

امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریمبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم شکرانه بهره برداری از ۶۳۷ طرح قرارگاه جهادی در مناطق محروم کشور با حضور مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و حیدری فرمانده قرارگاه ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم شکرانه بهره‌برداری از ۶۳۷ طرح قرارگاه جهادی در مناطق محروم گفت: فراخوان اخیر رهبری پیام مهمی داشت که لازم به آن توجه شود و پیام آن در در یک جمله این بود که استقرار یک تمدن اسلامی است که می‌تواند آقایی نظام اسلامی را رقم بزند که این مساله زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه گروه‌های جهادی مانند سرداران جنگ هستند،  اظهار کرد: امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و شما باید نقش شهدایی مانند همت را بر عهده بگیرید و مانند  فرماندهان جنگ عمل کنید.

مخبر با بیان اینکه شهدای مذکور مردم را با راهنمایی و رهبری امام خمینی به صحنه کشاندند، تصریح کرد: امروز هم در همان شرایط هستیم و اگر موفق شویم مردم را به صحنه بکشانیم اهداف رهبری محقق می‌شود، هرچند نباید فراموش کرد که وضعیت مردم برای رسیدن به تمدن نوین باید از خمودگی درآیند. 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه صحبت از فقر در کشور پرنعمتی مانند ایران، توجیهی ندارد و ناراحت کننده است، خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که تصور می‌کنیم حتما باید خودمان کار کنیم و مردم نگاه کنند در صورتی که باید مردم را به صحنه بیاوریم.

وی ادامه داد: در ستاد اجرایی سالانه ۳ الی ۴ هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود که بیشترین هزینه مربوط به اشتغال است ما اگر بتوانیم بحث اشتغال را حل کنیم بسیاری از مشکلات زیر ساختی دیگر مانند آب و بهداشت حل می‌شود.

مخبر خطاب به جهادگران  تصریح کرد: حجم کار شما قابل قیاس با دستگاه‌های دیگر نیست و شما راحت‌تر می‌توانید دغدغه‌های مردم را تشخیص دهید بنابراین یکی دیگر از عوامل رفع دغدغه‌های مردم کار شما است.

وی افزود: نکته دیگر این است که قیمت تمام شده کار شما بسیار کم‌تر از کار دیگر دستگاه‌ها است، مثلاً شما ۳۰ تا ۳۵در صد ارزان‌تر از دیگر دستگاه‌ها می‌توانند یک مدرسه را بسازید.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تصریح کرد: ما با جنگ‌های سنگین تریم مواجه بودیم که با کمک امثال شما حل شده است.

وی ادامه داد: ما واقعا مشکل منابع نداریم اما مشکل این است که ما نمی‌توانیم مردم را به صحنه بیاوریم چراکه اگر مردم به صحنه بیایند منابع و مدیریت آن‌ها کفایت می‌کند.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: باید ظرفیت گروه‌های جهادی توسط بنیاد برکت شناخته شود و پروژه‌ها به آن‌ها واگذار شود. امیدوارم دغدغه کشور با حضور مخلصانه گروه‌های جهانی برطرف شود. ما با جنگ‌ها و توطئه‌های سنگین تری مواجه بودیم که با ورود مردم به صحنه حل شده است.

مخبر با بیان اینکه امروز سن میلیاردر شدن به زیر ۳۰ سال رسیده است، تصریح کرد: امروز ۲۰ نفر زیر ۱۵ سال بیش از ۱/۵ میلیارد دلار درآمد دارند. نقطه قوت و نقطه ضعف ما همین است، تکیه ما به جوان و نفت است، اما نقطه قوت ما حجم زیاد جوانان نخبه است که متاسفانه نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در توسعه کشور تصریح کرد: توسعه با مبانی غربی یک ساده انگاری است، زیرا آن‌ها توسعه در هیچ بخشی از کشور را تحمل نمی‌کنند.آیه یاس می خوانیم و در جوانان ناامیدی ایجاد می کنیم در حالی که باید به جوانان اعتماد به نفس بدهیم.

مخبر خطاب به جهادگران اظهارداشت: سطح کار شما بسیار ارزشمند است، ما به خدا متکی هستیم شکست و ناامیدی در زندگی ما وجود ندارد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پایان پیشنهاد کرد: ۱۰۰ نفر از جهاد گران با هزینه ستاد به اربعین بروند و سقف ۵۰ میلیون تومان کمک به جهادگران حداقل دو برابر افزایش پیداکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۲۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
بله هستیم یک جنگ اقتصادی اما مسئولین هم باید خوب عمل کنند تا این جنگ اقتصادی خنثی شود و دشمن در این جنگ هم شکست بخورد.
آخرین اخبار