سفر در تاریخ با سوسیس آلمانی و قهوه سوییسی/ جالب‌ترین موزه‌های جهان را بشناسید

امروز قصد داریم جالب‌ توجه‌ترین موزه‌هایی که در کشورهای مختلف جهان وجود دارند را به شما معرفی کنیم.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در‌باره این حقیقت که ما ایرانی‌ها اصولا حال و حوصله موزه و موزه‌‌گردی نداریم، کمتر کسی است که نظر مخالف داشته باشد. به قول دوستی، شاید اگر توریست‌های خارجی نبودند به‌صرفه‌ترین کار تعطیل‌کردن موزه‌ها بود.
 

 شاید همین باعث شود هوس کنید و به نزدیک‌ترین موزه‌ای که در مسیر تردد هر روزه‌تان قرار دارد، سری بزنید.

 موزه قهوه |  سوییس     
اگر گذرتان به شهر زوریخ افتاد، دیدار از موزه قهوه را فراموش نکنید. هر چیزی که مستقیم یا غیرمستقیم به قهوه و تاریخ قهوه در جهان مرتبط باشد را می‌توانید در این موزه پیدا کنید.


جالب‌ترین موزه‌های جهان را بشناسید/سفر در تاریخ با سوسیس آلمانی و قهوه سوییسی  

موزه سیم ‌خاردار | آمریکا   
فقط مانده بود برای سیم‌ خاردار موزه بسازند که تگزاسی‌ها زحمتش را کشیدند. این موزه مجموعه متنوعی از سیم ‌خاردار را در خود جای داده است. در این موزه یک‌هزار و ٤٠٠ نمونه سیم‌ خاردار از سراسر جهان در معرض بازدید عاشقان سیم ‌خاردار قرار دارد.

 موزه کفش |  کانادا    
به تورنتو می‌رویم و موزه‌ای که احتمالا خانم‌ها برایش غش و ضعف خواهند کرد. در این موزه بیش از ١٠ هزار جفت کفش وجود دارد که قدمت برخی از آنها به مصر باستان می‌رسد. همچنین در این موزه سیر تحول ساخت کفش از ٤٥٠٠ سال پیش تا امروز پیش چشم بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.
 

جالب‌ترین موزه‌های جهان را بشناسید/سفر در تاریخ با سوسیس آلمانی و قهوه سوییسی

موزه مو |  ترکیه   
تاریخچه این موزه به سال ١٩٧٩ برمی‌گردد که یک کوزه‌گر مشهور ساکن کاپادوکیه تصمیم گرفت از هر یک از شاگردان کلاس کوزه‌گری خود تکه‌ای مو به رسم یادگار بگیرد. نهایتا اینکه کار فقط به موی شاگردان ختم نشد و از همه‌ جای کشور و حتی جهان برای جناب کوزه‌گر مو فرستاده شد و این شد که شد!

موزه هنرهای بد | آمریکا   
این موزه‌ که در شهر ماساچوست واقع شده، اسم غلط‌اندازی دارد، به این جهت که واژه «بد» در ترکیب‌بندی نام این موزه اشاره به کیفیت آثار به نمایش درآمده دارد و نه محتوایشان. در واقع ٢٥٠ اثر هنری که به لعنت خدا هم نمی‌ارزند از سال ١٩٩٤ در این موزه جمع‌آوری شده‌اند که می‌توانید از دیدن‌شان لذت نبرید!

موزه سوسیس | آلمان  
رسیدیم به خوشمزه‌ترین موزه این فهرست، یعنی موزه سوسیس در برلین! Bratwurst یک سوسیس‌ مشهور و قدیمی آلمانی است که تاریخچه آن را در موزه سوسیس می‌توانید مرور کنید. در این موزه همچنین وسایل و لوازمی که از آنها برای تولید این سوسیس‌ها استفاده می‌شود به نمایش گذاشته شده است.

موزه ابزار شکنجه |  هلند   
اگر تجربه حس و حال حضور در دادگاه‌های انکیزاسیون قرون وسطی برایتان جالب است، دیدار از این موزه در آمستردام را از دست ندهید. با دیدن ابزاری که زمانی از آنها برای اعتراف گرفتن و پالودن روح گناهکاران استفاده می‌شد احتمالا خوشحال خواهید شد که در عصر حاضر پا به عرصه حیات گذاشته‌اید.


جالب‌ترین موزه‌های جهان را بشناسید/سفر در تاریخ با سوسیس آلمانی و قهوه سوییسی  

موزه سرویس بهداشتی |   هند
این هم طنز روزگار است که باید موزه سرویس‌های بهداشتی را در کشوری که بیشترین مشکل و کمبود را در این زمینه دارد، جست‌وجو کنیم. در این موزه که در دهلی‌نو قرار دارد، شما سیر تحول سرویس‌های بهداشتی از ٢٥٠٠ پیش از میلاد تا دوران کنونی را مشاهده خواهید کرد.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

با جالب‌ترین موزه‌های جهان آشنا شوید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار