کشف اسکلت بچه خون‌آشام ۱۵۵۰ ساله در ایتالیا+ تصاویر

باستان‌شناسان به تازگی اسکلت یک کودک ۱۰ ساله را در ایتالیا کشف کرده‌اند که به نظر می‌رسد با آدابی خاص دفن شده باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار، باستان شناسان به تازگی اسکلت یک کودک 10 ساله را در ایتالیا کشف کرده اند که به نظر می رسد طی مراسمی ویژه با آداب خاص دفن شده باشد.

این اسکلت که بیش از 1550 سال قدمت دارد توسط کاوشگران دو دانشگاه آریزونا و استنفورد آمریکا در منطقه لانکروپولی بامبینی ایتالیا یا همان قبرستان معروف کودکان کشف شده است.

کشف اسکلت بچه خون آشام ۱۵۵۰ ساله در ایتالیا

این قبرستان در سال 400 میلادی در این منطقه بنا شده است و بیشتر کودکانی که در آن دفن هستند بر اثر شیوع مالاریا جان خود را از دست دادند.

به گفته محققان، یک قطعه سنگ عمدا در فک اسکلت قرار داده شده است تا طبق آنچه جادوگران بر آن اعتقاد داشتند با خروج نیروی شر از طریق دهان، از انتشار بیماری او حتی پس از مرگ جلوگیری شود. مردم محلی این منطقه معتقدند در گذشته برای جلوگیری از افزایش تعداد  کودکان بیمار، آنها را با رسوم ویژه ای دفن می کردند. این منطقه به «خون آشام لوگانو» معروف است.

کشف اسکلت بچه خون آشام ۱۵۵۰ ساله در ایتالیا

اهالی این منطقه شیوع بیماری مالاریا را نوعی سلطه شر می دانستند و آن را به خون آشام ها ارتباط می دادند.

در حالی که مورخان این قبرستان را محل دفن نوزادان و کودکان نوپا تلقی می  کردند، کشف اسکلت این کودک 10 ساله، این فرضیه را در مورد قبرستان کودکان از بین می برد. همچنین محققان بر این باورند که با کاوش های بیشتر احتمال کشف اسکلت کودکان بزرگتر وجود دارد.

حفاری در این منطقه از تابستان سال آینده ادامه می یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار