نیافر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پرداخت 87 درصد مطالبات گندمکاران/بیش از 70 درصد کیفیت گندم داخل مطلوب است

یک مقام مسئول گفت: تابه امروز 109 هزار و 274 میلیارد ریال معادل 87 درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی تاپایان مهر تسویه خواهد شد.

پرداخت 87 درصد مطالبات گندمکاران/بیش از 70 درصد کیفیت گندم داخل مطلوب استمومن نیافر مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا کنون 9 میلیون و 461 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 125 هزار و 500 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران سراسر کشور خریداری شده است.

وی از پرداخت 87 درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تابه امروز 109 هزار و 274 میلیارد ریال از مطالبات  پرداخت و مابقی تا پایان مهرماه به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

نیافر با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم تا پایان آبان ادامه دارد، افزود: تا پایان فصل خرید پیش بینی می شود که 10 تا 20 هزارتن دیگر گندم از کشاورزان خریداری شود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد خواهد داشت.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت کیفیت گندم بیان کرد: با توجه به آنکه بیش از 70 درصد گندم تولید داخل کیفی است ، از این رو در تامین آرد مناسب و کیفی نانوایی ها هیچگونه مشکلی نداریم.


بیشتر بخوانید: آینده خودکفایی گندم در معرض خطر است/کشاورزان سرگردانند


وی از آغاز برداشت سویا طی چند روز آینده در کشور خبر داد و گفت: همچنین از ابتدای فصل برداشت تا کنون 848 تن گلرنگ با ارزش 20 هزار و 907 میلیون ریال و یک هزار و 537 تن افتابگردان با ارزش 38 هزار و 647 میلیون ریال خریداری شده است.

نیافر ادامه داد: تابه امروز 15 هزار و 936 میلیون ریال معادل 80 درصد بهای گلرنگ و 35 هزار و 841 میلیون ریال معادل96 درصد بهای آفتابگردان پرداخت شده است.

مدیرکل داخلی خرید بازرگانی دولتی در پایان تصریح کرد: تا پایان فصل برداشت پیش بینی می شود که مجموع خرید دانه های روغنی به 450 هزارتن برسد که با این وجود 18 درصد روغن مورد نیاز در داخل تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

خرید تضمینی دانه های روغنی به 450 هزارتن می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار