نبی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش نرخ تخم مرغ در بازار/ کامیون داران اقدام به بارگیری نهاده‌های دامی کردند

یک مقام مسئول گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 6 هزار و 900 تا 7 هزار تومان است.

کاهش نرخ تخم مرغ در بازار/ کامیون داران اقدام به بارگیری نهاده‌های دامی کردندناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش 200 تومانی نرخ هر کیلو تخم مرغ طی هفته اخیر خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 6 هزار و 900 تا 7 هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به آنکه ماهانه 4 تا 4.5 میلیون مرغ تخم گذار به تولید می‌نشیند، از این رو افزایش تولید دلیل اصلی افت قیمت تخم مرغ در بازار به شمار می‌رود.

به گفته نبی پور با وجود آنکه تخم مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس خانوار به شمار می رود و قدرت خرید آنها جوابگوی قیمت بالای گوشت در بازار نیست؛ بنابراین تقاضا در بازار کاهش نیافته است.

این مقام مسئول افزود: اگر امسال بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در کانون‌های مرغداری شیوع نیابد، قیمت تخم مرغ با روند کاهش ناشی از افزایش تولید در بازار روبه‌رو خواهد بود.


بیشتر بخوانید: کاهش هزار تومانی نرخ تخم مرغ در بازار/امکان صادرات تخم مرغ با ارز 8 هزار تومان وجود ندارد


وی تولید روزانه فعلی تخم مرغ در کشور را  2 هزار و 200 تا 2 هزار و 300 تن اعلام کرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: با توجه به افزایش تولید، باید مجوز صادرات تخم مرغ به صادرکنندگان داده شود چرا که ادامه این روند به دلیل قیمت پایین تخم مرغ، زیان تولیدکنندگان را به همراه خواهد داشت.

نبی‌پور ادامه داد: علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته، تاکنون مجوز صادرات تخم مرغ صادر نشده و این در حالی است که رسما ممنوعیت صادرات تخم مرغ  اعلام نشده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در مرغداری ها افزود: هر چند روزی یکبار، گزارشی از بیماری در چند کانون اعلام می‌شود، اما به سبب کاهش تراکم در استان‌های پر تولید پیش‌بینی می‌شود که روند بیماری سال گذشته در مرغداری‌ها تکرار نشود.

این مقام مسئول از فراوانی نهاده های دامی در بنادر خبر داد و گفت: این درحالی است که در هفته‌های اخیر، اعتصاب کامیون‌داران، مرغداران را برای تأمین نهاده‌های دامی با مشکلات متعددی روبه‌رو کرد.

نبی پور در پایان تصریح کرد: اگرچه آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که در چند روز اخیر کامیون داران اقدام به بارگیری نهاده‌ها کردند، اما بازگشت روند قبلی به واحدهای مرغداری مستلزم مدت زمان یک ماهه است.

انتهای پیام/

تولید روزانه 2 هزار و 300 تن تخم مرغ در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار