معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خبر داد؛

تشکیل انجمن‌های ورزشی در مدارس دخترانه/ استعدادیابی ۷۲۰ دانش آموز در المپیادهای ورزشی

حمیدی از تشکیل انجمن‌های ورزشی در مدارس دخترانه خبر داد و گفت: دانش آموزان در کنار مربیان تربیت بدنی مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ستاد عالی تشکیلاتی المپیاد درون مدرسه‌ای با حضور مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت و جمعی از روسای فدراسیون های ورزشی صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

فقدان سواد حرکتی ریشه ورزش همگانی را می‌خشکاند

حمیدی با اشاره به اینکه کودکی که حرکت را ادراک نکند امکان ندارد در ورزش‌های باشگاهی شرکت کند، اظهار کرد: سواد حرکتی برای کودکان ضرورت دارد و اگر این موضوع محیا نشود نه تنها ورزش همگانی خشکانده می‌شود بلکه زمینه‌های استعدادیابی برای رشته های ورزشی مختلف فراهم نمی‌شود.

وی با تاکید بر توجه به ورزش کودکان افزود: در هر پایه دو ساعت تربیت بدنی داریم که کفایت فعالیت‌های حرکتی را نمی‌کند بنابراین بهتر است ساعت ورزشی با برنامه ‌های فوق برنامه های ترکیب شود تاحدود سه تا چهار ساعت فعالیت داشته باشیم که جبران کمبود تحرک شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت به استعدادیابی ورزشی اشاره کرد و گفت: فقدان طرح اجرایی و ساختارمند برای ورزش کشور اعلام شد، موضوعی که به حدود ۱۴ سال پیش بر می‌گردد اما هنوز وجود دارد که البته امروز در حال پاسخگویی به این نقیصه هستیم.

وی ادامه داد: از ۲۰ هزار نفر دانش آموز شرکت کننده در برنامه های المپیادهای ورزشی ۷۲۰ نفر استعدادیابی شدند که این افراد عصاره ۴/۵ میلیون دانش آموز است.

حضور  ۹۰۶ دانش‌آموز در المپیادهای درون مدرسه‌ای

حمیدی با اشاره به جمعیت ۳۳ هزار نفری مربیان تربیت بدنی اظهار کرد: ۴۸ هزار مدرسه درگیر المپیادهای درون مدرسه‌ای شدند و چهار میلیون و ۹۰۶ دانش‌آموز هم در این طرح شرکت کردند.

وی از تشکیل انجمن‌های ورزشی در مدارس دخترانه خبر داد و گفت: دانش آموزان در کنار مربیان تربیت بدنی مشارکت می‌کنند و امروز باید وزارت ورزش جوانان بداند که ریشه موفقیت شان از همین انجمن‌های مشارکتی خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به اینکه آموزگاران دوره ابتدایی تحت آموزش های تربت بدنی قرار گرفتند، بیان کرد: علاوه بر این موضوع برای تجهیز ورزشی مدارس هم اعتبارات قابل توجهی داشتیم.

مسیر ورزش قهرمانی از ورزش دانش آموزی می‌گذرد

در ادامه سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک بیان کرد: ورزش در آموزش و پرورش از اهمیت بسزایی بر خوردار است و قانونی در سال ۱۳۰۶ وضع شد تا حدود یک ساعت ورزش برای دانش آموزان در نظر گرفته شود البته این قانون چندان پایدار نبود.

وی ادامه داد: از حدود پنج سال پیش المپیادهای ورزشی دانش آموزی به مدارس آمد که می‌تواند به بهبود ورزش قهرمانی کمک کند.

سجادی تصریح کرد: مسیر ورزش قهرمانی، همگانی و حرفه‌ای از ورزش دانش آموزی می‌گذرد و اغلب افرادی که به تیم‌های ملی ورزشی می‌رسند کار خود را  از مدرسه آغاز می‌کنند بنابراین اگر برنامه کف حیاط مدرسه باشند نه تنها ضرر نمی‌کنیم بلکه سود هم می بریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
خلیی بد است
آخرین اخبار