اعزام کاروان نور اربعین به عراق از ۲۹ مهرماه

دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی گفت: کاروان نور اربعین حسینی متشکل از قاریان و گروه‌های تواشیح ممتاز و برجسته کشورمان از تاریخ ۲۹ مهرماه عازم کشور عراق می شوند.

اعزام کاروان نور اربعین به عراق از ۲۹ مهرماهبه گزارش حوزه قرآن و عترتگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛سیدمحمد موجانی دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور امسال هم طبق سنوات گذشته مسئولیت کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی را برعهده دارد،اظهار کرد: کاروان نور اربعین حسینی متشکل از قاریان و گروه‌های تواشیح ممتاز و برجسته کشورمان از تاریخ ۲۹ مهرماه، عازم کشور عراق خواهند شد و برنامه‌های قرآنی اربعین از مرز زمینی ایران و عراق در چذابه و شلمچه آغاز خواهد شد.

موجانی در این خصوص گفت: کاروان نور اربعین در شهر‌های نجف، موکب‌های مسیر پیاده روی اربعین و در انتها در شهر کربلا نیز اجرای برنامه قرآنی خواهد داشت. همچنین اجرای برنامه در سایر شهر‌های مذهبی عراق از جمله کاظمین و سامرا نیز در برنامه ریزی‌های کارگروه قرآنی ستاد اربعین پیش بینی شده که در صورت امکان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اعضای کاروان نور تصریح کرد: با توجه به جلسات متعددی که شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی اربعین متشکل از مسئولان شورای عالی قرآن، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و نماینده قاریان و گروه‌های تواشیح اعزامی به مراسم اربعین در سال‌های گذشته، تشکیل داد، به لیست واحدی رسیدیم که روز گذشته در نشست خبری حسن محمدی، مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین اعلام شد.

دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین افزود: علاوه بر این لیست اعلامی، تعدادی دیگر از قاریان، گروه‌های تواشیح و اعضای جامعه قرآنی با توجه به سفر شخصی که در پیش دارند و به عنوان زائر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به کشور عراق مشرف می‌شوند در راستای امکان اجرای تلاوت، اذان، ابتهال و تواشیح را در این ایام اعلام آمادگی کردند از این رو ما هم پیش بینی‌هایی انجام دادیم که در صورت آمادگی این عزیزان در محل‌های مناسب و در زمان‌های هماهنگ شده بتوانیم از حداکثر ظرفیت جامعه قرآنی بهره‌مند شویم.

وی افزود: از همین طریق به اطلاع همه اعضای جامعه قرآنی اعم از قاریان، فعالان و گروه‌های تواشیح که در سفر اربعین حضور دارند، می‌رسانیم، در صورتی که زمان و مکان حضورشان در عراق را به ما اطلاع بدهند، امکان مهیا شدن شراط و بهره مندی از توانایی و ظرفیت این عزیزان برای اجرای برنامه‌های قرآنی فراهم خواهد بود.

موجانی در ادامه با ذکر بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده کاروان نور خاطر نشان کرد: برنامه‌های متفاوت قرآنی از جمله برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح و همخوانی از ۱۰ لغایت ۲۰ ماه صفر، ارائه خدمات قرآنی در قالب مشاوره قرآنی، غرفه کودک، پاسخ به شبهات، بیان احکام، تصحیح قرائت نماز و... (اعزام کارشناسان مذهبی)، برگزاری دوره آموزشی با محوریت آموزش مسئولان خیام قرآنی ایرانی و تعامل با مؤسسات قرآنی عراق (ویژه ۵۰ نفر از مسئولان مواکب قرآنی)، حضور تیم رسانه‌ای و پوشش خبری محافل انس با قرآن و پخش از شبکه قرآن، تأمین نیاز‌های خیمه‌های قرآنی با ارسال ۵۰۰۰ جلد قرآن کریم (با همکاری مرکز طبع و نشر قرآن کریم، معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، سازمان اوقاف)، از جمله فعالیت‌های قرآنی مراسم اربعین امسال خواهد بود.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات اعزام کاروان نور اربعین به عراق

برچسب ها: قرآن ، اربعین 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار