انتخابات میان‌دوره‌ای امسال کنگره آمریکا با هزینه بیش از ۵ میلیارد دلار، گران‌قیمت‌ترین انتخابات غیر ریاست‌جمهوری تاریخ این کشور شد.

انتخابات میان دوره‌ای کنگره، گران قیمت‌ترین انتخابات تاریخ آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا تاکنون بیش از 5 میلیارد دلار هزینه دربرداشته است و از این نظر توانست به گران قیمت‌ترین انتخابات غیر ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل شود. این انتخابات تمامی رکوردهای هزینه‎‌ای رقابت‌های انتخاباتی غیر ریاست جمهوری سابق را شکسته است. این در حالی است که هنوز سه هفته تا برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره باقی مانده است.

براساس اطلاعات کمیته انتخاباتی فدرال، که توسط مرکز سیاست پاسخگو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، تمامی کاندیداها و گروه‌های وابسته به آنها که به دنبال کسب کرسی در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا هستند، تا پایان ماه گذشته 3.96 میلیارد دلار را در این زمینه جمع آوری کردند.

 بنا به گزارش خبرگزاری هیل در سطح دولتی رقابت برای کسب کرسی‌های حساس و مهم یک میلیارد دلار را به این رقم می‌افزاید. در گزارش این مرکز آمده است نامزدهای تصدی کرسی‌های نمایندگی مجلس نمایندگان آمریکا بیش از 1.26 میلیارد دلار در این زمینه صرف کردند.

بر اساس گزارش این مرکز، دموکرات‌ها 714 میلیون دلار در این انتخابات هزینه کردند که نسبت به رقم هزینه 542 میلیون دلاری رقبای جمهوری‌خواه آنها بیشتر است. در رقابت برای کسب کرسی‌های سنای آمریکا احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه 800 میلیون دلار جمع‌آوری کردند. در این رقابت نیز دموکرات‌ها در حدود 100 میلیون دلار بیشتر از رقبای جمهوری‌خواه خود جمع‌آوری کردند. این ارقام البته صدها میلیون‌ پولی را که صرف تبلیغات تلویزیونی، الکترونیکی و تلفنی شد را دربرنمی‌گیرد. صندوق رهبری کنگره که تحت حمایت جمهوری‌خواهان است بیش از 90 میلیون دلار را بر روی هزینه‌های مستقل صرف کرده است. سه کمیته دیگر نیز در مجموع بیش از 50 میلیون دلار هزینه صرف کردند.

در این میان 17 گروه دست کم 10 میلیون دلار را تاکنون صرف تبلیغات کردند. 73 گروه دیگر نیز هزینه‌ای بین 1 تا 10 میلیون دلار صرف کردند و 164 گروه نیز مبالغی بین 100 هزار دلار تا یک میلیون دلار را در هزینه‌های مستقل صرف کردند. در عین حال رقابت انتخاباتی برای رسیدن به کرسی فلوریدا در سنای آمریکا گران قیمت‌ترین رقابت سنا در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. بیل نلسون و ریک اسکات در مجموع 79 میلیون دلار هزینه صرف کردند.

هزینه‌های مربوط به انتخابات میان دوره‌ای کنگره طی سال‌های اخیر افزایش یافته است. مرکز سیاست‌های پاسخگو که تنها رقابت‌های فدرال را پیگیری می‌کند، هزینه انتخابات میان دوره‌ای کنگره سال 2014 را در حدود 3.67 میلیارد دلار اعلام کرد که اندکی بیشتر از انتخابات سال 2010 بود.

اولین بار در انتخابات میان دوره‌ای سال 2002 هزینه انتخابات از آستانه 2 میلیارد دلار گذشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار