شهردار تهران مطرح کرد؛

آزادگی در رأس درس‌هایی است که باید از امام حسین(ع) بیاموزیم/ شهدا همچون فانوس هدایت‌گر جامعه هستند

افشانی گفت: آزادگی در رأس درس‌هایی است که باید از امام حسین(ع) بیاموزیم.

آزادگی در رأس درس‌هایی است که باید از امام حسین(ع) بیاموزیم/ شهدا همچون فانوس هدایت‌گر جامعه هستندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی افشانی شهردار تهران در مراسم بدرقه یک هزار و صد پاکبان شهرداری تهران به عتبات عالیات به منظور خدمات رسانی به زائران ایرانی که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، خطاب به پاکبانان حاضر اظهار کرد: در تمام طول سفر یادتان باشد که شما هم مهمان امام حسین(ع) و هم میزبان زائران اربعین هستید.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه خاضعانه درخواست می‌کنم که در تمام لحظات به یاد ما باشید، تصریح کرد: در رأس درس‌هایی که باید از امام حسین(ع) آموخت، آزادگی قرار دارد و امام حسین(ع) پیشوای آزادگان جهان است که این درس‌ها را از پدر و مادر خود به ارث برده است.

وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه عبادت خدا به خاطر ترس از جهنم عبادت برده‌ها و عبادت خدا به خاطر بهشت عبادت بازرگانان است و آن عبادتی شایسته است که به خاطر شایستگی خدا باشد، افزود: از دیدگاه امام علی(ع) عبادتی که به خاطر شایستگی خدا باشد عبادت آزادگان است.

افشانی افزود: روح آزادگی ایرانیان دلیل آن است که ما امروز شیعه هستیم و ما در تاریخ به آزادگان مشهور هستیم و برای  همین پیشوای آزادگان جهان را به عنوان پیشوای خود انتخاب کردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه جوانان ما در 8 سال دفاع مقدس با اقتدا به امام حسین(ع) از جنگ‌ها نهراسیدند، گفت: هنگامی که به امام حسین(ع) تهمت زدند، نامه نوشت و اعلام کرد من برای هوای نفس قدم بر نمی‌دارند و هدف از قیام اصلاح دین است.

وی افزود: شهدا همواره به منزله فانوس‌هایی هستند که وقتی جامعه خود را گم می‌کند، آن‌ها هدایت‌گر جامعه به سمت خوشبختی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار