تدوین نرم‌افزار برای شناسایی اتوبوس‌های سرویس فاقد معاینه فنیمدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران گفت: از ابتدای آبان ماه با استفاده از نرم افزاری ویژه، تمامی خودروهای سرویس به شرط داشتن معاینه فنی، مجوز تردد در شهر تهران را دریافت می‌کنند.

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آلایندگی هوا از طریق اتوبوس‌ها اظهار کرد: کامیون‌‌های فرسوده و اتوبوس‌های دیزلی که استانداردهای لازم را ندارند، باعث آلودگی هوا می‌شوند.

وی افزود: همه اتوبوس‌های دیزلی موجود مربوط به شرکت اتوبوسرانی تهران نیست.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه تعداد اتوبوس‌های دیزلی این شرکت بسیار ناچیز است، گفت: تنها 3 هزار دستگاه اتوبوس دیزلی در شرکت اتوبوسرانی تهران موجود است.

سنندجی با بیان اینکه اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی اجازه کار ندارند، تصریح کرد: از تیر ماه سال جاری اخذ معاینه فنی برای اتوبوس‌ها الزامی شد  و در غیر این صورت سوخت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد اتوبوس‌های تهران دارای معاینه فنی هستند،‌ بیان کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با تدوین نرم‌افزار مخصوص، تمام خودروهای سرویس خارج از شرکت واحد به شرط داشتن معاینه فنی برای تردد در تهران مجوز دریافت می‌کنند که این مهم از ابتدای آبان ماه در حال اجرا است.


بیشتر بخوانید: جریمه 50 هزار تومانی برای تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در پایتخت 


وی در ادامه گفت: با هماهنگی‌های انجام شده در صورت عدم صدور مجوز تردد برای این خودروها، جریمه فقدان اخذ معاینه فنی و تردد بدون مجوز در تهران برای افراد متخلف لحاظ می‌شود.

سنندجی یادآور شد: مجوز کار و سوخت به تمام خودروها از جمله خودروهای سرویس در صورت فقدان اخذ معاینه فنی تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار