یک آخرهفته به صرفه؛ دور ایران را با دو هزار تومان بگردید

این آخر هفته پاییزی را می‌توانید با پیاده‌روی خانوادگی شروع کنید، ایرانگردی فوق‌ارزان را تجربه کرده یا نمایشی عظیم را به تماشا بنشینید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهر پاییز رو به پایان است، اما مهر و محبتی که این فصل به دل خیلی‌ها انداخته تمامی ندارد. شما هم اگر خستگی و خمودگی را کنار بگذارید و کلیشهٔ ترافیک و آلودگی تهران را چند ساعتی بی‌خیال شوید، ترکیب آخر هفته و پاییز برایتان معجونی می‌شود بس گوارا. راستی در کنار برنامه‌های خود، خوب است به پیشنهادهای ما هم نگاهی بیندازید شاید به کارتان آمد و اوقات خوش‌تری را برایتان ارمغان آورد.


بیشتر بخوانید:  در فصل پاییز کجا سفر کنیم؟ 


پیاده‌روی خانوادگی در جاده تندرستی

اگر از پنج شنبه، آخر هفته‌تان شروع می‌شود و جمع خانواده‌تان جمع است، می‌توانید آن‌ها را به یک کارِ گروهی عظیم و جذاب دعوت کنید. خانواده‌تان هم که سحرخیز باشد عالیست!

هشت صبح همگی با هم به مجموعه ورزشی تختی تهران بروید و در همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی -که به مناسبت هفته «تربیت بدنی و ورزش» برپاست- شرکت کنید و در جاده تندرستی پیاده روی خانوادگی را آغاز کنید.

یک آخرهفته به صرفه؛ دور ایران را با دو هزار تومان بگردید

کلی ورزشکار و جوان آنجا هستند و قرار است هم از چهره‌های مدال آور تقدیر شود هم به شرکت کنندگان به قید قرعه جایزه دهند، البته برنامه‌های دیگری هم هست که باید رفت و دید.

جالب است خانواده‌ها با هر سن و شرایطی می‌توانند تجربه‌ای گروهی را داشته باشند. پس بیایید قید خواب زیاد را بزنید که خوشی کم‌سابقه‌ای در انتظار شماست.

 

پدر و بچه‌ها خانه‌داری کنند و مادرها استراحت

ایام که به پاییز می‌رسد، روزها کوتاه تر و مشغله‌ها بیشتر می‌شود. این بار در آخر هفته که فراغت و توانی بود خوب می‌شود اگر مردهای خانواده و فرزندان، داوطلبانه بعضی از مسئولیت‌های خانم‌ها را در خانه‌داری به عهده بگیرند. مثلا اگر دستی بر آتش دارند غذایی تهیه کنند، در نگهداری فرزندان کوچک‌تر کمک کنند یا تغییر دکور خانه و در هر چه از عهده‌شان می‌آید، کمک حال باشند. این طوری برای خانم‌ها هم یک روز حقیقتاً تعطیلی محسوب شود.

البته خانم‌ها نیز روحیه سپاس و سپاسگزاری را فراموش نکنند و حتی اگر کارها کاملاً طبق خواسته آن‌ها پیش نرفت، خیلی سخت نگیرند. به همین راحتی اوقات پرمشغله آخر هفته، برای همهٔ اعضای خانواده خوشایند خواهد شد.

 

دور ایران در یک ساعت!

می‌دانم که می دانید؛ ایران سرزمینی پر از شگفتی است و جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیری دارد، اما خیلی‌ها نمی‌توانند به دلایل مختلف بسیاری از شهرهای ایران را بگردند و از آثار باستانی- تاریخی و بناهای معروف شهرها دیدن کنند. برخی هم دوست دارند به دفعات به این مسافرت‌ها بروند اما زمان و پول، شرایط را فراهم نمی‌کند.

یک آخرهفته به صرفه؛ دور ایران را با دو هزار تومان بگردید

حال اگر ساکن تهرانید، کافیست با مترو به ایستگاه گلبرگ بروید، پس از پنج دقیقه پیاده‌روی در خیابان نظام‌آباد به سمت جنوب، به گلبرگ می‌رسید و بوستان تمدن را می‌بینید، جایی که باغ‌موزه مینیاتور تهران در آن قرار دارد.

این باغ‌موزه تلفیقی از معماری مدرن و باغ‌سازی سنتی پارسی است. در بخش گالری آن می‌توانید تصاویر آثار باستانی کشورمان که در فهرست میراث جهانی ثبت شده‌اند را ببینید و در محیط کاخ هم ماکت‌هایی بسیار زیبا از این آثار باستانی به نمایش درآمده که شما را همزمان به تخت جمشید و چغازنبیل می‌برد، در عین اینکه میدان نقش‌جهان اصفهان، پاسارگاد، تخت سلیمان و گنبد سلطانیه را هم از نظر می‌گذرانید.

ارگ بم، کلیساهای ارامنه، کوه و کتیبه بیستون، مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بازار تبریز، آبشارهای شوشتر و گنبد قابوس همگی با وجود مقیاس یک بیست و پنجمشان، توانایی این را دارند که در کسری از ثانیه، ایران را نشانتان دهد و دوباره در شرق تهران باشید.

این ایران‌گردی را می‌توانید از ۸ صبح تا ۸ شب، هر روزی که دلتان خواست و سرشلوغ نبودید تنها با پرداخت ۲هزار تومان تجربه کنید.

 

پاییزگردی در البرز، بهشتی در نزدیکی پایتخت

اما اگر می‌خواهید با طبیعت‌گردی در گشتن ایران سهمی داشته باشید، همین آخر هفته هر که از دوستان و خانواده که اهل دار و درخت و رودخانه است و در دسترس است، جمع کنید و به جاده چالوس بزنید.

اشتباه نکنید، قرار نیست به دریا و جوجه کباب برسید! بلکه در همین نزدیکی تهران، ۲۴کلیومتر که جاده چالوس را طی کنید، بعد از روستای آسارا، روستای شهرستانک چشم به راه شماست.

می‌توانید در کوچه باغ‌های شهرستانک قدم بزنید، به تاریخ کهن آن فکر کنید و در کنار رودخانهٔ جاری در میان روستا، ساعتی هم شده خستگی و دلخوری روزگار را به آب بدهید و روحیه‌تان را برای هفته ای پرکار و شاید سخت آماده کنید. تنها با دو ساعت رانندگی می‌توانید به این بهشت پاییزی برسید.

 

به دیدن «تنها تر از مسیح» بروید

اهل نمایش و تئاتر هم نباشید، بعضی کارها آن قدر خاص است که نمی‌شود از خیر دیدنش گذشت. به تجربه اجراهای میدانی از این دست، نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» شما را هیجان‌زده خوهد کرد.

«تنهاتر از مسیح» نوعی روضه خوانی هنری با محوریت مصائب خاندان عصمت و طهارت در واقعه عاشوراست که قرار است مدت ۶۰ دقیقه میخکوبتان کند. راهش دور و دیر نیست، تا ۱۷ آبان هم وقت دارید از ۶ و نیم عصر یا ۸ و نیم شب به بوستان ولایت تهران بروید.

یک آخرهفته به صرفه؛ دور ایران را با دو هزار تومان بگردید

جالب است بدانید این نمایش که درصحنه ای ۱۵هزار متری و با بیش از ۴۰۰ هنرور و بازیگر اجرا می‌شود، رایگان است و تمام خرجش همت شما برای حضور است و بس.

پس تا دیر نشده تصمیم بگیرید و به این دیدن این نمایش خاص بروید و آخر هفته‌تان را با خاطره ای جالب به ‍پایان برسانید.

 

ایام به کام، سایه‌تان مستدام

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار