عملیات اجرایی انتقال گاز به منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد با هزینه حدود ۳۸۰ میلیارد ریال به انجام رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد آشفته آج بیشه مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: این طرح مشتمل بر اجرای سه هزار و ۳۱۲ متر خط انتقال گاز ۲۰ اینچ، چهار هزار و ۷۰۰ خط تغذیه گاز ۳۰ و ۴۲ اینچ، محوطه سازی، ایستگاه تقلیل فشار گاز به ظرفیت ۶۰۰ هزار متر مکعب بر ساعت، طراحی، ساخت و نصب ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب و تهیه و نصب ایستگاه اندازه‌گیری گاز است.

وی افزود: در قالب این طرح، فشار گاز در ۲ مرحله ابتدا از یک هزار و ۴۰۰ پوند بر اینچ مربع به ۲۵۰ پوند بر اینچ در ایستگاه تقلیل فشار کاهش می‌یابد و به وسیله خط لوله تغذیه گاز در درون سایت منطقه منتقل خواهد شد.

بهره برداری از منابع گازی در پارس جنوبی، توسعه صنایع اصلی کشور، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، ارتقای سطح فناوری بومی، اجرای سیاست‌های توسعه‌ای منطقه‌ای و اشتغالزایی در زمره اهداف استقرار منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی، صدور مجوز ساخت و پایان کار سرمایه گذاری و تولیدی به صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، خرده فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه است.

شهرستان لامرد در فاصله ۴۶۴ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

عملیات انتقال گاز به منطقه ویژه اقتصادی لامرد به اتمام رسید

برچسب ها: گاز ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار