لایحه طرح ساماندهی مشاوران املاک در کمیسیون عمران مجلس

رئیس کمیسیون تخصصی املاک ایران گفت: طرح ساماندهی مشاوران املاک درکمیسیون عمران مجلس و قوه قضاییه در دست اقدام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  مصطفی قلی خسروی رئیس کمیسیون تخصصی املاک ایران با اشاره اینکه لایحه طرح ساماندهی مشاوران املاک در کمیسیون عمران مجلس و قوه قضاییه در دست اقدام است گفت:با تصویب این طرح مشاوران املاک ها برای شفافیت درمعاملات استفاده  کد رهگیری ضروری است .

وی از افزایش ۳ درصدی معاملات در کشور خبر داد و افزود: مردم برای سرمایه گذاری و معاملات به ۴ اصل طمع نکردن، نخوانده امضا کردن، تعارف نداشتن و مشاوره با افراد متخصص برای عقد قرارداد توجه کنند.

وی به کاهش ۱۲ درصدی معاملات، ۲۳ درصدی مبایع نامه و ۲۷ درصد‌ی اجاره در استان تهران افزود: در بخش مبایع نامه و اجاره به ترتیب ۱۲ و ۱۹ درصد کاهش داشته است.

وی درباره پیش بینی آینده بازار مسکن گفت: افرادی که می‌خواهند مسکن بخرند این کار را انجام دهند، ولی برای سرمایه گذاری، احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

انتهای پیام /ر

تاکید بر اجرا‌ی طرح ساماندهی مشاوران املاک ها 

برچسب ها: اخبار مجلس ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهندس ظفریاری
۱۷:۳۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
سلام
امروزدربازار مسکن ایران چه اتفاقاتی افتاده که باعث گرانی مسکن شده که ثمره این گرانی مسکن ،گرانی اجاره میباشد و ثمره نهایی که میشود 30 تا 50 درصد وحتی تا 70 درصد دستمزد مردم بابت اجاره مسکن و مغازه و.. است مخصوص قشر کارگرو جوان ایران ، عدم مدیریت صحیح این بازاراست و یعنی همیشه و همه دستگاه در حال مدیریت و سامانده دفاتر املاک مجاز و غیر مجاز و بحث کمیسیون مالیات دفاتر املاک هستند ولی محصول نهایی دفاتراملاک که باسرمایه یک عمر مردم ایران کشور سرو کاردارد، همون متن قرارداد املاک که مشخص میکند کدام دفتر املاک واقعا مشاور املاک است و کدام دفتر املاک خود دلال مسکن و سودا گر مسکن است و عامل گرانی است ، هیچ نظاراتی از هیچ دستگاهی نشده و متاسفانه فقط این اتحادیه املاک دنبال افزایش کمیسیون و کاهش مالیات هستند که البته امری درست میباشد و بجا است چرا که فردی که ازطریق قانون به حق و حقوق خود نرسد از طریق دیگر اقدام میکند و... ولی از ان طرف افردای هستند که دنبال کاهش تعرفه املاک و یا کلا به فکر جمع کردن این صنف بزرگ اتحادیه هستند ، که هیچ وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد ولی بهترین رهکار چیست؟ بنده با توجه به مطالعات و بررسی که در تمام شهر بزرک مشهد کردم ، این است که در ابتدا مدیریت روی تمام قرار داد مشاورین املاک بشود و حتی دردادگاه و مراجعه قضایی قرار داد های که اصول اولیه و حتی کد رهگیری ثبت سیستمی ندارد رو ترتیب اثر ندهند ،چرا که 100 درصد سوداگری مسکن در قرارداد های دست نویس است و حتی بسیاری از کلاهبرداری با این قرار داد ها است بابا حتی مردم عادی و حتی خارجی دارند قولنامه مینویسند!!! و در نهایت باید این سرمایه دلالان از بازار دلالی و خرید و فروش مسکن خودرو دلار و سکه و موتد راکی و... وارد بازار سرمایگذاری و تولید مسکن شود و حتی تولیدات سایر محصولات و در نهایت در کنارموارد فوق باید شهرداری و اداره ثبت و صمت و... برای تولید مسکن اقدام عملی کند و برنامه داشته باشد مثلا ابتدا معرفی منطقه و محدود جدیدزیمن در تمام شرهای جهت ساخت خانه و با جذب سرمایه کلان اقتصادی مردم و حتی خارجیان جهت تولید مسکن و کمبود مسکن درایران و.. . متاسفانه بارها و بارها اعلام کردم ایران هم مهندس دارد هم مصالح و هم زمین هم سرمایه مالی ولی هرکدامش به تنهایی باعث ساخت خانه نمیشود ، بله باید این ابزار مدیریت شود، نه امروزه که طرف میرود کارش و لوازم تولید میفروشد و میاد یک دلال مسکن میشود امارافزای دفاتر املاک بدون جواز و... ،اون هم بدون هیچ صداقت و درستکاری و حتی امروزدر بعضی شهرهای دلالان خارجی تمام سرمایه وارد بازار مسکن قدیمی و مصرفی کرده اند!!!! چرا که سود بیشتری و سریعتر و راحتتری برایشان دارد و....در نهایت این میشود که هر روز اجاره و قیمت املاک بالاتر میرود و فشاراقتصادی هم بیشتر میشود ،متاسفانه بعضی میگویند ماکه خانه و مغازه وسرمایه داریم ،این طرح چه فایده ای برای ما دارد ،بله شما همه چیز داری ، ولی همه مردم ایران در یک کشتی هستند و اگر اینجا سولاخی باشد، برای شما اگرالان تاثیر نکند ، برای خانواده و اقوام و فرزند و نوه شما حتما تاثیر اقتصادی خواهد داشت باید برای اینده مردم، پیر ، جوانان و بچه مسکن تولید شود و کشورمان را از بازار دلالی مسکن وارد بازار تولید مسکن خوب و مقاوم شود. این بزرگ ترین افات اقتصادی امروز است.
مهندس مهدی ظفریاری