مقیمی مطرح کرد؛

استان تهران با کمبود ۱۲هزار کلاس درس دست و پنجه نرم‌ می‌کند

استاندار تهران گفت: استان تهران با کمبود ۱۲هزار کلاس درس دست و پنجه نرم‌ می‌کند.

استان تهران با کمبود ۱۲هزار کلاس درس دست و پنجه نرم‌ می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین مقیمی استاندار تهران در نشست تبیین سند توسعه استان تهران که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه تهیه برنامه توسعه و تصویب و اجرای آن زمان بر است و همچنین مسئولیت آن بر عهده مردم است، اظهار داشت: زمانی که تنها 30 درصد از برنامه توسعه استان اجرایی می‌شود به آن معناست که وقت و حقوق مردم نادیده گرفته شده است.

وی افزود: باید با اجرای برنامه‌ها شرایط و امکانات زندگی بهتری را برای مردم فراهم کنیم، اما با توجه به امکانات موجود نمی‌توانیم پاسخگوی تمام نیاز‌های مردم‌ باشیم.

مقیمی گفت: در حال حاضر باید از محدودیت‌های مالی و اعتباری و تحریم جهانی استفاده کنیم تا به اهداف مورد نظر خود دست یابیم.

وی ادامه داد: در طول ۴۰ سال اخیر حدود ۷۰ درصد از سند برنامه توسعه استان را پیش برده‌ایم.

استاندار تهران تصریح کرد: نبود آمایش سرزمین، اجرایی نشدن 100 درصدی برنامه‌ها و ملاحظات ملی و‌ منطقه‌ای در اهداف برنامه ۵ ساله توسعه از جمله دلایل اجرایی نشدن کامل برنامه توسعه بود.

وی در ادامه بیان کرد: امروز از نظر برنامه ریزی در تمام امور در مرحله متعادلی هستیم، همه پذیرفته‌ایم که توسعه باید بر اساس سند باشد.

مقیمی گفت: با اراده و بااستفاده از علوم و فنون و با توجه به سند بالادستی چشم انداز در منطقه می‌توانیم به توسعه برسیم.

وی افزود:در طرح های گذشته برنامه‌ریزی‌ها در مرکز انجام می‌شد و همین موضوع موجب می‌شد تا این برنامه‌ریزی‌ها متأثر از محیط باشد و با رخدادهای منطقه همخوانی نداشته باشد.

استاندار گفت: مسئولیت توسعه استان بر عهده شورای برنامه ریزی و‌ توسعه استان تهران است و هیچ فردی خارج از این شورا حق ندارد تا زمانی که موضوع حل نشود در امور آن دخالت کند.

وی ادامه داد: باید یاد بگیریم که مشکلات مربوط به هر شهر، شهرستان، روستا و ده را به مسئول قانونی آن ارجاع دهیم.

مقیمی تاکید کرد: توزیع اعتبارات باید بر اساس برنامه توسعه باشد، در شهرستان‌ها برای رصد اجرای برنامه‌ها باید یک دبیرخانه اجرایی ایجاد شود، صیانت از اجرای برنامه و توجه به توسعه استان به نوعی که با توسعه روستا و اینکه دیگر روستاییان به شهر نروند از جمله موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: در استان تهران با کمبود حدود ۱۲ هزار کلاس درس مواجه هستیم، این درصورتی که در استانی مانند زنجان بیش از ظرفیت کلاس درس دایر است و این کمبود را باید تا پایان برنامه برطرف کنیم.

استاندار تهران در ادامه بیان کرد: دولت باید تاپایان برنامه حدود ۶ هزار کلاس درس ایجاد کند و ۶ هزار کلاس درس دیگر را نیز باید با کمک مردم و خیرین ایجاد کنیم.

وی افزود: زمانی که از امنیت جامعه حرف می‌زنیم باید در هر محله کلانتری ایجاد کنیم، اما با امکاناتی که دولت در اختیار ما می‌گذارد، اجرای این برنامه‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
واله این بچه ما رو چند روزه ثبت نام کردن میگه ما کتاب و دفترامون رو تو کلاس میذاریم و میایم خونه و مشق شب هم نداریم کلاسامون 18 نفره اس و ویدئو پرژکتور و دوربین بزرگنمایی دارن زنگ تفریح هم سه تا ناظم تو حیاط مواظبمونن ضمنا کله سحر ما رو برا مدرسه بلند نمیکنن چون مدرسه ها 9 تا 3 است
آخرین اخبار