فرهنگ سازی پیشگیری از وقوع جرم سبب کاهش جرائم در جامعه می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پذیرفتن و نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در بین مردم سبب کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمد باقر الفت پیش از ظهر امروز در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که در دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه رفتار‌های ناهنجار در هر جامعه سبب عدم توسعه یافتگی و مهاجرت افراد می‌شود از این رو ضروری است که شورای پیشگیری از وقوع جرم هماهنگی تولید برنامه و رصد و پایش اجرای برنامه‌ها را به طور صحیح و موثر انجام دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: خوشبختانه امروز فرهنگ پیشگیری در بین مردم و مسئولین نهادینه شده به طوری که این فرهنگ را می‌توان به سادگی در ادبیات و گفتار مردم و مسئولین احساس کرد.

وی با بیان اینکه پذیرفتن و نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در بین مردم کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه را به دنبال خواهد داشت عنوان کرد: برای گرفتن نتیجه بهتر باید سازمان‌ها در اجرای اهداف و برنامه‌های پیشگیرانه با شورای پیشگیری از وقوع جرم همکاری داشته باشند.

الفت خاطرنشان کرد: در زمینه پیشگیری از وقوع جرم همه متولیان باید در کنار یکدیگر با هماهنگی کار کنند و از هم موازی کاری در اجرای این چنین برنامه‌هایی جلوگیری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: هماهنگی سازمان‌ها برای تولید برنامه‌های پیشگیرانه در سطح کشور و استان‌ها یکی از بزرگترین اهداف این شورا است که ضروری است در این راستا همه دستگاه‌ها برای تولید برنامه، راهبرد‌ها و اهداف مبتنی بر عقلانیت در کنار هم باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر هماهنگی و هم افزایی بین سازمان‌ها اتفاق نیفتد به مرور با اختلافات و کجروی‌های زیادی روبرو خواهیم شد که همین امر موجب ناهنجاری ها‌ی زیادی در جامعه می‌شود.

به گفته وی برنامه‌های تک بعدی و بدون هماهنگی به سرانجام نمی‌رسد به همین دلیل باید فرمول‌های مدیریت اشتراکی و کار اشتراکی را در دستورکار خود قرار دهیم تا خیلی سریعتر از فضا‌های ناهنجار رهایی پیدا کنیم.

انتهای پیام/پ

 

سفر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار