رئیس سابق سازمان نظام پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بی‌پولی صندوق‌های بیمه گر عامل تاخیر در پرداخت مطالبات/ تعرفه‌ها با تورم کشور همخوانی ندارند

فاضل گفت: بی‌پولی صندوق‌های بیمه‌گر سبب تاخیر در پرداخت مطالبات شده و همین امر مشکلاتی متعدد به بار آورده است.

متناسب نبودن تعرفه ها با تورم کشور/ بی پولی صندوق های بیمه گر سبب تاخیر در پرداخت مطالبات می شود

ایرج فاضل رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،؛ اظهار کرد: موضوع تعرفه‌ها یکی از بحث‌های جدی در سالیان گذشته محسوب می‌شود و به نظرم تعرفه‌ها به جامعه پزشکی تحمیل شده است.

وی ادامه داد: میزان تعرفه‌های گروه‌های مختلف پزشکی بسیار پایین‌تر از مقدار واقعی و متناسب با تورم جامعه است که بر اساس قانون ابلاغ تعرفه‌ها باید به صورت عادلانه انجام شود.

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد: ورشکستگی و توانایی نداشتن بیمه‌ها، همچین بی‌پولی صندوق‌های بیمه‌گر و کاهش قدرت پرداخت مردم از جمله علل وضع تعرفه‌های امروزی کشور است.

فاضل اظهار کرد:‌ پرداخت مردم باید از طریق بیمه‌ها انجام شود و نباید افراد نگران پرداختی‌های مسائل مختلف پزشکی مانند کارانه جامعه پزشکی باشند، مسائل باعث شده است تا تعرفه‌ها متناسب با تورم جامعه و عادلانه نباشد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر صندوق‌های بیمه‌گر کفایت کافی را جهت انجام کارهای مربوطه ندارند و البته به دلیل بر دوش کشیدن بار بیش از حد به نوعی آنها نیز به طور کامل مقصر نیستند.

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای تعرفه صندوق‌های بیمه‌گر

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور افزود: برای برطرف‌کردن مسئله تعرفه‌ها باید فکری اساسی و برنامه ریزی دقیقی انجام داد تا با وضع تعرفه مناسب صندوق‌های بیمه‌گر بتوان تعرفه‌های مختلف را به سادگی پرداخت کرد.

فاضل اضافه کرد: وضع تعرفه متناسب با شرایط فعلی جامعه و انجام آسان کارها به وسیله صندوق‌های بیمه‌گر، سبب می‌شود تا رابطه مالی بین بیمار و پزشک به طور کامل از بین برود.

وی بیان کرد:‌ در شرایط فعلی کشور با مشکلات جدی روبرو هستیم و در طول چهل ساله گذشته پیوسته با مسائلی مانند تحریم و مشکلات ناشی از آن دست و پنجه نرم کرده‌ایم و باید مشکلات ایجاد شده در آینده را تحمل کنیم تا این دوران به طریقی بگذرد. در این بین بر اساس نظر کارشناسان در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نگرانی زیادی وجود ندارد.

لطمه دیدن مردم با اعمال تحریم‌های ظالمانه

فاضل افزود: سازمان نظام پزشکی کشور نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد  مبنی بر اینکه تحریم‌های اعمال شده به مردم ایران صدمات و آسیب‌های فراوانی زده  نوشته است که در آن نامه  تحریم نبودن دارو و تجهیزات پزشکی را دروغی بیش ندانسته است.

وی اضافه کرد:‌ جهت خرید دارو و تجهیزات پزشکی امکان انتقال پول به دلیل تحریم‌ها وجود ندارد و این گونه مسائل جزئی از تحریم‌ها محسوب می‌شود که همه این مطالب در نامه سازمان نظام پزشکی کشور به دبیر کل سازمان ملل متحد ذکر شده است.

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور یادآوری کرد: ما منتظر اجرایی شدن رأی دادگاه بین المللی دیوان لاهه هستیم اما مسئله موجود این است که ظاهرا مصوباتش قدرت اجرایی ندارد و اگر آمریکا بخواهد می‌تواند از مصوبات ابلاغی دیوان لاهه فرار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار