حدود ۲ میلیون نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: یک میلیون و ۹۲۹ هزار نفر از جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری این استان با ۶۱ درصد پوشش از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ یک میلیون و ۱۵۲ هزار نفر در صندوق بیمه روستایی و عشایری، ۱۹۵ هزار نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت، ۵۲۸ هزار نفر در صندوق بیمه همگانی، ۲۰ هزار و ۲۰۰ نفر در صندوق بیمه ایرانیان و سه هزار نفر در صندوق بیمه سایر اقشار عضو هستند.
 
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را در بخش پوشش بیمه همگانی در اختیار دارد.
 
وی بیان کرد: ارائه خدمات بیمه‌ای این صندوق‌ها با همکاری ۵۷ دفتر پیشخوان و نمایندگی خدمات بیمه‌ای صورت می‌گیرد.
 
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی افزود: تمامی افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت و با پرداخت ۱۰ هزار ریال صاحب دفترچه بیمه شوند.
 
وی ادامه داد: در زمان حاضر یکهزار و ۷۰۰ پزشک و موسسه طرف قرارداد اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت استان هستند.
نانبخش بیان کرد: این موسسه‌ها شامل آزمایشگاه، مرکز رادیولوژی، مرکز فیزیوتراپی، درمانگاه، بیمارستان، مرکز ام آر آی، مرکز جراحی محدود، داروخانه، هفت مرکز سی تی اسکن، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و مرکز سنگ شکن است.

وی افزود: هفته بیمه سلامت از ۲۷ مهر آغاز می‌شود و تا ۳ آبان ادامه دارد که در این هفته بیش از ۱۰ عنوان برنامه اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: دیدار با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی، دیدار با مسوولان استانی، غبار روبیی مزار شهدا، حضور در جمع بیمه شدگان سلامت و بررسی اوضاعی رضایتمندی مردم و دیدار با کارکنان صندوق بیمه روستایی و دفاتر پیشخوان از اهم برنامه‌های این اداره کل در هفته بیمه سلامت سال جاری است.
 
انتهای پیام/م
 

۶۱ درصد جمعیت استان آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

برچسب ها: اخبار سلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.